اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

۸۰ درصد پرونده‌ها با مشاوره در‌ کلانتری‌ها حل و فصل می‌شود/ چرا پلیس ۱۱۰ دیر می‌رسد؟

فرمانده انتظامی پایتخت از حل و فصل ۸۰ درصد از پرونده‌ها از طریق مراکز مشاوره و مددکاری مستقر در کلانتری ها خبر داد.

۸۰ درصد پرونده‌ها با مشاوره در‌ کلانتری‌ها حل و فصل می‌شود/ چرا پلیس ۱۱۰ دیر می‌رسد؟

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در برنامه تلویزیونی شهر امن به فوریت‌های پلیسی 110 اشاره و اظهار داشت: تشکیل پلیس 110 یکی از خدمات ارزنده‌ای بود که در دو دهه گذشته توسط نیروی انتظامی به اقشار مختلف جامعه ارائه شد.

سردار رحیمی گریزی به گذشته زد و گفت: شاید یادتان باشد که در دو دهه قبل به افراد یاد می دادند که اگر مشکلی برایتان بوجود آمد شماره کلانتری محل در جیبتان باشد اما امروز با سامانه پلیسی ۱۱۰، من و شما به عنوان شهروند هر لحظه از شب و هر لحظه از روز و در هر مکانی که لازم باشد پلیس در خدمت ما است.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: موضوع دوم خدماتی است که 110 باید ارایه دهد و مهم ترین آن این است که به محض اینکه من به عنوان یک شهروند دیدم که از خودرو یا منزل من سرقتی شده، علاقمندم که پلیس به سرعت در صحنه حضور پیدا کند.

وی با بیان اینکه بحث حضور در صحنه را بطور جد دنبال می کنیم اظهار داشت: ولی این موضوع را باید به مردم بگویم که در بعضی از ساعات و در بعضی از نقاط واقعا آنقدر حجم تماس ها بالاست که ما در یک لحظه مثلا 5 ماموریت را به یک واحد اعلام می کنیم و اپراتوری که در مرکز فوریت های پلیسی 110 حضور دارد 5 و یا 6 ماموریت را به یک واحد عملیاتی ارجاع می دهند و این طبیعی است که باید به یکی یا دو مورد از این ماموریت ها رسیدگی کند و ممکن است برخی مواقع دیر برسد. 

وی بیان داشت: ما در یک ماه گذشته علاوه بر واحدهای عملیاتی فوریتی 110، واحدهای انتظامی که در سطح شهر مشغول گشت زنی و پیشگیری و در حال دور زدن هدفمند هستند را نیز به کمک 110 آورده ایم و با این تدبیر زمان حضور رو به کاهش شده است.

رئیس پلیس پایتخت گفت: در تهران در بحث سرقت ، بیشترین مورد سرقت‌های خرد است که روی می دهد مانند سرقت ضبط خودرو.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: خیلی از تماس‌ها فوریت پلیسی نیست اگرچه مردم فکر می کنند که فوریت‌های پلیسی است در حالی که ما می توانیم با 10 دقیقه کمی جلوتر و عقب تر در صحنه حضور پیدا کنیم.

وی افزود: در خیلی از این پرونده ها هم نیازی نیست که به دادسرا رفته و وقت دادگاهها را گرفته و دادگاهها را پر کند؛ مثلا بنده با همسایه خود مشکلی پیدا کرده ام که در همان مجموعه کلانتری حل می شود و یا خانمی با همسر خود مشکلی پیدا کرده است و ... که مشکلاتی این چنینی از طریق مراکز مشاوره و مددکاری پیگیری شده و از طریق راه اندازی این مراکز امروز حدود 80 درصد از اینگونه پرونده ها در همین مراکز مشاوره رسیدگی شده که کار و اقدامی بزرگ است.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول