اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

آغاز چین پاییزه برگ سبز چای در شمال کشور

رئیس سازمان چای کشور از برداشت ۱۲۶ هزار تن برک سبز چای از باغات شمال خبر داد و گفت: چین پاییزه برگ سبز چای از باغات گیلان و مازندران نیز آغاز شده است.

آغاز چین پاییزه برگ سبز چای در شمال کشور

حبیب جهان‌ساز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت از برداشت چین پاییزه برگ سبز چای در باغات شمال کشور خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۶ هزار تن برگ سبز چای از باغات گیلان و مازندران برداشت شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۴۷ درصد برگهای چای برداشت شده از نوع درجه یک هستند، گفت: باغداران شمال کشور ۵۸ هزار و ۵۲۸ تن برگ سبز چای از ابتدای امسال تاکنون برداشت کرده اند‌.

رئیس سازمان چای کشور همچنین از برداشت بیش از ۵۳ درصدی برگ سبز چای از نوع درجه دوم به میزان ۶۷ هزار و ۴۷۸ تن در استان های گیلان و مازندران خبر داد.

جهان ساز ارزش برگ سبز چای خریداری شده را ۷۱۴ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: تاکنون حدود ۸۸ درصد مطالبات چایکاران معادل ۶۲۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با اشاره به پرداخت قدرالسهم دولت از مطالبات چایکاران، بیان کرد: با پیگیری های صورت گرفته قدالسهم چایکاران تا پایان شهریورماه امسال تسویه و به حساب چایکاران واریز شده است.

به گزارش فارس، تاکنون ۲۸ هزار و ۳۰۰ تن چای خشک توسط کارخانجات چای شمال کشور استحصال شده است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول