اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

300 کودک زنجانی نیازمند کمک خیرین

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: نزدیک به ۳۰۰ کودک دیگر در سطح استان زنجان نیازمند حمایت هستند.

300 کودک زنجانی نیازمند کمک خیرین

محمد محمدی قیداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: هفته ملی کودک انگیزه‌ای برای توجه و اهمیت به حقوق کودکان محسوب می‌شود، زیرا کودکان دارای احساسات لطیفی هستند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه متأسفانه برخی از کودکان در کانون گرم خانواده کودکی نمی‌کنند، گفت: در این شرایط بهزیستی به عنوان یکی از پرچم داران جدی حمایت از کودکان با در نظر گرفتن امکانات معنوی و مادی خود، در این جبهه بزرگ فرهنگی، گام‌های محکمی برداشته است.

وی با اشاره به حمایت بهزیستی از ۵۱ کودک در ۵ مرکز شبه خانواده بهزیستی تصریح کرد: بهزیستی متولی سلامت اجتماعی است و از بی توجهی و سهل‌انگاری، سوء رفتار، بهره کشی اقتصادی  و... در مورد کودکان طبق قانون جلوگیری می‌کند.

محمدی قیداری با اشاره به برنامه‌های غربالگری بهزیستی در حمایت از سلامت جسمی و روانی کودکان بیان کرد: غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ ساله، غربالگری شنوایی نوزادان، غربالگری اضطراب و طرح های حمایتی چون حامی و... از خدمات بهزیستی به کودکان است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در رابطه با اقدامات بهزیستی در راستای حمایت از کودکان کار، ادامه داد: ارائه خدمات روان‌شناختی و مددکاری تخصصی، حمایتی، آموزشی تحصیلی، بهداشتی درمانی، پرداخت کمک موردی، تامین هزینه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، تامین سرمایه کار، فرهنگی ورزشی، مذهبی و ملی، تامین کار از طریق خیرین برای سرپرستان خانواده بیکار از جمله اقداماتی است که در حمایت از کودکان کار انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵۳۴ خیر بیش از  ۶۶۹ کودک نیازمند را زیرپوشش قرار دادند، اظهار کرد: نزدیک به ۳۰۰ کودک دیگر در سطح استان زنجان نیازمند حمایت هستند و خیرین نیک اندیش می‌توانند با مراجعه به مراکز بهزیستی، حمایت و کمک مالی ماهانه به این کودکان را به عهده بگیرند.

محمدی با بیان‌ اینکه همه تلاش بهزیستی، ایجاد زمینه‌های مناسب برای توانمندسازی کودک کار به ویژه سرپرست خانواده و کاهش آثار و عوارض فقر در خانواده و ممانعت از ترک تحصیل این کودکان به دلیل نیاز مالی و فقر است، عنوان‌ کرد: ما توانسته‌ایم بیشتر کودکان نیازمند را که به دلیل مشکلات مالی ترک تحصیل کرده بودند به کلاس‌های درس و مدرسه بازگردانیم.

وی گفت: همچنین تعداد معدودی از کودکان که علاقه‌ای به ادامه تحصیل نداشتند، هم به مراکز فنی و حرفه‌ای و یا ورزشی هدایت شدند.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول