اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

الگوی بازگشایی مدارس تغییر نکرده است/ واکسیناسیون دانش‌آموزان در برخی مدارس سراسر کشور از امروز

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: الگوی بازگشایی مدارس تغییر نکرده است.

الگوی بازگشایی مدارس تغییر نکرده است/ واکسیناسیون دانش‌آموزان در برخی مدارس سراسر کشور از امروز

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حاشیه اولین جشنواره تکریم از خیرین مدرسه‌ساز خارج از کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز اولین جشنواره خیرین مدرسه ساز خارج از کشور با همت جامعه خیرین مدرسه‌ساز و سازمان نوسازی مدارس کشور برگزار شد؛ معتقدم یک بخشی که در جشنواره‌ها خیلی مغفول بود، تقدیر و تجلیل از خیرین مدرسه ساز خارج از کشور بود.

وی با بیان اینکه تجلیل از خیرینی که در خارج از کشور با وجود تمام محدودیت‌ها و دوری به کشورشان عشق می‌ورزند، ارزشمند است، افزود: جامعه خیرین مدرسه‌ساز در نظام تعلیم و تربیت، بزرگترین تشکل مردمی است که بالاترین مشارکت را برای ساخت مدرسه در کشور داشته است و طی سه سال گذشته نزدیک ۵۰ درصد مدارس کشور توسط خیرین یا با مشارکت آنها ساخته شده است.

کاظمی تصریح کرد: جامعه خیرین مدرسه‌ساز در طول تقریباً ۳۰ سال گذشته روند رو به رشد داشته است؛ از ۱۶ میلیارد تومان کار را شروع کرده است و امسال ۳ هزار میلیارد تومان در مدرسه سازی هزینه می‌کند که ۱۰ درصد آن مربوط به خیرین خارج از کشور است.

وی اضافه کرد: فرهنگ انفاق، احسان، نیکوکاری و توجه به مسائل و نیازهای اصلی کشور را باید ترویج کنیم. خوشحالم که امروز می‌بینیم مشارکت خیرین تبدیل به جریان پایدار و ثابت شده است، به‌گونه‌ای که این نگاه در دیگر بخش‌های کشور نیز منتقل شده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز تاکنون ۳۰ درصد مدارس کشور را ساختند، گفت: سال گذشته طرحی با عنوان «آجر به آجر» را اجرا کردیم که سرمایه‌های خرد دانش‌آموزان و مردم به  مدرسه سازی اختصاص می‌یابد.

وی درباره بازگشایی مدارس نیز اظهار کرد: الگوی بازگشایی مدارس تغییر نکرده است و همان چیزی که قبلاً طراحی کردیم، آن را اجرا می‌کنیم و مدارس با مهیا شدن شرایط برای بازگشایی آرام و تدریجی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شروع به فعالیت می‌کنند.

کاظمی درباره واکسیناسیون دانش‌آموزان گفت: واکسیناسیون دانش‌آموزان را پنج‌شنبه و جمعه از تهران شروع کردیم که در بعضی از مدارس به صورت پایلوت، واکسیناسیون دانش‌آموزان انجام شد که مورد استقبال خانواده‌ها و دانش‌آموزان قرار گرفت.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه هفته گذشته، دستورالعمل ضوابط کل کشور ارسال کردیم و از امروز پایگاه‌های واکسیناسیون دانش‌آموزان در شهرهای کشور متناسب با توانمندی و ضوابط بهداشتی شکل گرفته و ان‌شاءالله واکسیناسیون دانش آموزان سرعت فزاینده خواهد داشت.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره استعدادیابی اظهار کرد: یکی از مسائل مهم آموزش و پرورش که از دیرباز مورد توجه بوده، هدایت تحصیلی است؛  هدایت تحصیلی قبلاً در پایه‌های اول دبیرستان اتفاق می‌افتاد و اکنون در پایه سوم متوسطه اول انجام می‌شود که بر اساس آزمون‌ها و عملکرد تحصیلی است اما این موضوع کافی نیست و باید شناسایی استعدادها از همان پایه اول ابتدایی انجام شود تا در پایه نهم واقعاً برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها روشن باشد که چه استعدادهایی در دانش آموز وجود دارد.

وی به طرح شهاب اشاره کرد و افزود: استعدادیابی در قالب طرح شهاب به صورت آزمایشی در حال اجراست اما هنوز نتوانستیم طرح شهاب را به هدایت تحصیلی گره بزنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول