اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

قبایل عرب در الحسکه تجاوزات «قسد» علیه غیرنظامیان را محکوم کردند

قبایل و عشایر عرب در استان الحسکه واقع در شمال شرقی سوریه تجاوزات شبه‌نظامیان کُرد تحت حمایت آمریکا موسوم به «قسد» را محکوم کردند.

قبایل عرب در الحسکه تجاوزات «قسد» علیه غیرنظامیان را محکوم کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، قبایل و عشایر عرب در استان الحسکه ضمن محکوم کردن تجاوزات شبه‌نظامیان قسد علیه غیرنظامیان، بر حمایت کامل از فرزندان عشایر در منطقه تل براک برای مقابله با این شبه‌نظامیان تأکید کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) روز گذشته به نقل از منابع محلی گزارش داد، تعداد زیادی از خودروهای نظامی متعلق به اشغالگران آمریکایی و خودروهای نظامی نیروهای دموکراتیک سوریه از شب گذشته با محاصره روستاهای منطقه تل براک در شمال شرق استان الحسکه به خانه‌های مردم یورش بردند.

شبه نظامیان گروه دموکراتیک سوریه بیش از یکصد غیرنظامی از اهالی روستاهای سمیحان، تل الفرس و الجسعه را پس از ضرب و شتم و توهین آنها ربوده و به مکانی نامعلوم منتقل کردند.(جزئیات بیشتر)

قبایل و عشایر عرب در واکنش به این تجاوزات قدس در بیانیه‌ای تأکید کردند که این تجاوزات شبه‌نظامیان قسد نقض تمامی ارزش‌های اخلاقی و انسانی است که با حمایت نیروهای اشغالگر آمریکا علیه ساکنان این منطقه و اموال و دارایی‌های آن‌ها انجام می‌شود.

قبیله «طی» تأکید کرد که این تجاوز آشکار، غیراخلاقی و غیرقابل قبول با استفاده از زور نظامی علیه ساکنان بی‌دفاع روستاهای مجاور منطقه تل براک در ریف الحسکه شمالی، است.

قبیله مذکور بر حمایت کامل از عشایر منطقه تل براک برای مقابله با کسانی که قصد تجاوز علیه اموال عمومی و دارایی‌های ملت را دارند، تأکید کرد.

در این بیانیه به قسد درباره سرانجام اقدامات تحریک‌آمیز قبایل و عشایر عرب در این منطقه هشدار داده شده است.

طبق گزارش شبکه المیادین، قبیله «السادة المعامره الأشراف» نیز جنایت وحشتناک شبه‌نظامیان قسد علیه عشایر البوخطاب از قبیله الجبور در روستاهای تل براک را محکوم کرد.

قبیله مذکور پایداری عشایر البوخطاب را که بدون هیچ سلاحی در برابر تجاوزات قسد ایستادگی کرده و آن‌ها را وادار به خروج از دروازه‌های ریف تل براک کردند، ستود.

در بیانیه این قبیله بر گزینه مقاومت مردمی به عنوان تنها راه حفظ کرامت وطن و فرزندان شریف آن تأکید شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول