اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

واکسیناسیون ۶۶ درصدی در خراسان شمالی/4 فوتی کرونایی در 24 ساعت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با اشاره به فوت 4 بیمار کرونایی در استان گفت: تاکنون ۶۶.۷ دهم درصد واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در استان انجام‌شده است.

واکسیناسیون ۶۶ درصدی در خراسان شمالی/4 فوتی کرونایی در 24 ساعت

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز سید احمد هاشمی در جلسه ستاد استانی کرونا با اشاره به این‌که واکسیناسیون در استان نسبت به هفته گذشته پیشرفت خوبی داشته است، اظهار کرد: واکسیناسیون گروه هدف  ۱۲ تا ۱۸ سال تا به امروز به ۴۴ درصد رسیده است.

وی گفت: در واکسیناسیون گروه‌های سنی ۱۲ تا ۱۵ و ۱۵ تا ۱۸ سال نسبت به میانگین کشوری جلوتر هستیم و با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌هایی که با آموزش‌وپرورش انجام داده‌ایم سعی بر این است که طی دو سه روز آینده سرعت  واکسیناسیون این گروه‌های هدف شتاب بیشتری بگیرد و پوشش حداکثری را تا جمعه که وزارت خانه تعیین تکلیف کرده است، انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های وزارت باید گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال واکسینه تا مدارس بتوانند تا ۱۵ آبان ماه برای بازگشایی آماده شوند.

وی با اشاره به این‌که تاکنون ۶۶.۷ دهم درصد واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در استان انجام‌شده است، گفت: طی هفته گذشته همچنان بیماری کرونا در استان روند کاهشی داشته است.

هاشمی افزود: تا ظهر امروز (۱۷ مهرماه) ۲۰۹ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند و متأسفانه ۴ نفر از هم  استانی‌های عزیز به دلیل ابتلا به کرونا  فوتی کرده‌اند.

وی هم‌چنین از شناسایی و بستری ۳۵ بیمار مبتلابه کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان خبر داد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی تصریح کرد: عدد R در هفته گذشته ۹۵ صدم بود که اکنون به ۹ دهم رسیده است که درواقع نسبت به هفته گذشته اپیدمی بیماری در سطح استان روند کاهشی دارد.

وی با اشاره به آخرین رنگ‌بندی اعلام‌شده اظهار کرد: در حال حاضر جرگلان در وضعیت آبی و بجنورد، شیروان و اسفراین در وضعیت نارنجی قرار دارند و بقیه شهرستان‌های استان هم زرد هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: آمار بستری و مرگ بیماران مبتلابه کرونا نسبت به هفته گذشته در استان کاهش پیداکرده است.

هاشمی اضافه کرد: تاکنون ۷۱۵هزار و ۷۴۵ دز واکسن به استان (بدون اسفراین) رسیده است که از این تعداد ۷۰۰ هزار دز واکسن توزیع‌شده است.

وی گفت: درمجموع ۵۴۴ هزار۳۰۵ دز واکسن تزریق‌شده است که از این تعداد ۳۸۸ دز نوبت اول و ۱۵۵ هزار در نوبت دوم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با اشاره به این‌که برخی از شهرستان‌ها در واکسیناسیون پیشرو هستند، ادامه داد: به‌عنوان نمونه جمعیت هدف  گرمه (شهری و روستایی) در نوبت اول ۸۲ درصد واکسینه شده‌اند و جاجرم ۷۴ درصد، اما در رازوجرگلان، شیروان و بجنورد در بخش واکسن روستایی هنوز مشکل‌داریم اما برنامه‌ریزی لازم برای سرعت واکسیناسیون مناطق روستایی موردنظر انجام‌شده است.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول