اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

برخی از راه‌های همدان به قتلگاه تبدیل شده است/ لزوم رفع نقاط حادثه‌خیز

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه برخی از راه‌های شهرستان به قتلگاه تبدیل شده است گفت: در چنین شرایطی روکش آسفالت کفایت نمی‌کند بنابراین باید نسبت به رفع مسیرهای حادثه‌خیز و استانداردسازی راه‌ها دغدغه بیشتری داشته باشیم.

برخی از راه‌های همدان به قتلگاه تبدیل شده است/ لزوم رفع نقاط حادثه‌خیز

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی محمدی ظهر امروز در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان همدان اظهار کرد: تا کنون موافتنامه ۹۲ درصد اعتبارات مصوب شهرستان همدان مبادله شده و هیچ توجیهی از سوی دستگاه های اجرایی برای عدم تبادل موافقتنامه تا این مقطع پذیرفتنی نیست.

وی افزود: ۱۳۱ میلیارد تومان اعتبار توزیع شده در جلسه قبلی کمیته برنامه‌ریزی شهرستان همدان در سال جاری هم اکنون با ابلاغ سایر اعتبارات به ۲۴۶ میلیارد تومان افزایش یافته که برابر اولویت‌های قانونی تعیین شده و بررسی کارشناسی به طرح های مشخصی اختصاص می‌یابد.

فرماندار همدان اضافه کرد: اعتبارات اضافه شده شامل ۱۹ میلیارد تومان اعتبار از محل ارزش افزوده، ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار ویژه توسعه زیربناهای روستایی، ۲ میلیارد تومان اعتبار ویژه تکمیل مراکز فرهنگی، ۶۵.۵ میلیارد تومان اعتبارات بند«و» تبصره ۵ و ۱۵ میلیارد تومان اعتبارات در اختیار نمایندگان مردم در مجلس است.

وی با بیان اینکه به برخی از طرح های شهرستان که ماهیت استانی دارد باید از منابع استانی اعتبار تخصیص یابد اظهار کرد: تاکنون برای اعتبارات استانی آب و راه ۷۲ درصد و برای اعتبارات متوازن ۲۰ درصد تخصیص ابلاغ شده است.

محمدی با تاکید بر عدم اکتفای مدیران به اعتبارات محدود شهرستان تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید با پیگیری لازم برای پیشبرد پروژه‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های شهرستان لازم در جذب اعتبارات ملی کوشا باشند و این موضوع از جمله مهمترین معیارهای ارزیابی مدیران است.

وی با اشاره به برخی از مشکلات شهرستان در بخش آب، کشاورزی و بهسازی روستاها بیان کرد: اینکه بواسطه خوب جلوه دادن عملکرد، شاخص‌ها را مطلوب نشان دهیم کار درستی نیست و مدیران باید با برنامه‌محوری و بازدید مکرر وضعیت حوزه مدیریتی خود ضمن مستندسازی گزارش هایی مبتنی بر واقعیت تهیه و منعکس کنند.

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه برخی از راه‌های شهرستان به قتلگاه تبدیل شده است گفت: در طول سال چند خانواده عزیزان خود را در این راه‌ها از دست می‌دهند که در چنین شرایطی روکش آسفالت کفایت نمی‌کند بنابراین باید نسبت به رفع مسیرهای حادثه‌خیز و استانداردسازی راه‌ها دغدغه بیشتری داشته باشیم.

وی یادآور شد: موزه هنرهای معاصر، موزه منطقه‌ای غرب کشور، زورخانه بین‌المللی همدان، کنارگذر غربی همدان، موزه پیاده راه میدان امام(ره)، اتصال راه آهن همدان به ملایر، بیمارستان اکباتان، شهرک بوعلی ۲ بنکدار و سایت جدید نمایشگاه بین‌المللی همدان از جمله پروژهای مهم در دست اجراست.

محمدی با اشاره به بهره‌گیری از چاه های اجاره ای و انتقال روان آبها در فصل غیر زراعی برای تامین آب شرب شهر همدان افزود: میلیاردها تومان اعتبار صرف تامین منابع آب پایدار برای همدان شده است اما همچنان در این خصوص مشکل داریم که این موضوع باید به سرانجام برسد.

وی با تاکید بر ضرورت اصلاح الگوی کشت و بازنگری در صنایعی که آب زیادی نیاز دارند گفت: ضمن توجیه کردن بدنه کارشناسی در دستگاه‌های اجرایی باید موانع را از پیش پای سرمایه‌گذاران و توسعه کشت‌های گلخانه ای برداریم.

فرماندار همدان افزود: توزیع اعتبارات شهرستان و اعتبارات تکمیلی با اخذ نظرات پیشنهادی از نمایندگان مردم همدان در مجلس انجام می شود و صرفا اولویت‌های قانونی بودجه و نیازهای شهرستان در این راستا مدنظر قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول