اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

حمایت قرارگاه ربیع گلستان از سرمایه‌گذاران حوزه تنظیم بازار/ ماجرای شبکه «کاسبین امین» در گلستان

مسئول سازمان بسیج اصناف بازاریان و فعالان اقتصادی گلستان با بیان اینکه مهمترین اولویت قرارگاه ربیع مانع‌زدایی در تولید است، گفت: مهمترین مشکل ما در حوزه تولید، مشکلات زیرساختی و تنظیم بازار بوده و تلاش داریم از سرمایه‌گذارانی که در حوزه تنظیم بازار نقش دارند، حمایت کنیم.

حمایت قرارگاه ربیع گلستان  از سرمایه‌گذاران حوزه تنظیم بازار/ ماجرای شبکه «کاسبین امین» در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، ابراهیم مهقانی ظهر امروز در تجلیل از  فعالیت اعضای موکب حضرت یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس در پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ خباز گلستانی با ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیسه آرد روزانه نان را وارد سفره مردم کرده و در این شرایط سخت تحریم در کنار مردم هستند.

وی تصریح کرد: در عرصه‌های متخلف اقتصادی ظرفیت و چالش‌هایی وجود دارد و طبق فرمایشات مقام‌معظم رهبری در ۱۷ ربیع‌الاول سال گذشته، قرارگاه ربیع با هدف اصلی مانع‌زدایی در مسیر تولید کار خود را آغاز کرد.

رئیس سازمان بسیج اصناف بازاریان و فعالان اقتصادی گلستان خاطرنشان کرد: این قرارگاه با همکاری دستگاه‌های مرتبط تلاش دارد تا در حوزه تنظیم بازار و رفع موانع تولید با استفاده از ظرفیت سپاه و بسیج گام‌های مهمی بردارد.

* چند نرخی بودن قیمت گندم یکی از چالش‌های اساسی در حوزه گندم وارد است

وی ادامه داد: در حال حاضر ۵۲ شرکت خوراک دام و طیور به ظرفیت ۲ میلیون تن، یک‌هزار و ۳۲ واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت تولید ۱۳ میلیون قطعه، ۱۵ واحد کشتارگاه به ظرفیت کشتار ۴۶ هزار قطعه مرغ در ساعت و تولید روزانه ۱۶۰ تن تخم‌مرغ در گلستان فعال است.

مهقانی گفت: در راستای فعالیت قرارگاه ربیع متوجه شدیم که گندم با چهار نوع و چهار قیمت متفاوت در بازار عرضه می‌شود و چند نرخی بودن قیمت گندم یکی از چالش‌های اساسی در حوزه گندم وارد است.

وی با بیان اینکه چند نرخی بودن قیمت گندم سبب گسترش بساط دلال‌بازی در بازار است، ابراز کرد: چند نرخی بودن قیمت گندم سبب رانت‌سازی و گسترش بساط دلالان در بازار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج اصناف بازاریان و فعالان اقتصادی گلستان بیان کرد: حمل آرد توسط دو نهاد مجزا یکی دیگر از چالش‌های موجود در حوزه آرد و گندم بوده و به نظر می‌رسد یکپارچه‌سازی حمل آرد توسط اتحادیه شرکت تعاونی خبازان مورد رضایت همه است، انجام شود.

* حمایت قرارگاه ربیع گلستان  از سرمایه‌گذارانی که در حوزه تنظیم بازار نقش دارند/ فعالیت شبکه «کاسبین امین» با حضور یک‌هزار کاسب گلستانی

وی گفت: در قرارگاه ربیع فعالیت‌های مختلفی برای رفع موانع تولید در بخش‌های گوناگون انجام شده و در حوزه آرد و گندم تلاش کردیم تا سامانه فروش آرد برای کارخانجات فعال شده است.

مهقانی با اشاره به «شرکت‌چیکا طلایی» به عنوان بزرگترین تولید تخم‌مرغ کشور به صورت تنظیم بازار اظهار کرد: تلاش داریم تا به حوزه تولید و تولیدکنندگان توجه کرده و مشکلات آنها را برطرف کنیم تا محصولات تولیدی راحت‌تر و با قیمت‌ مناسب‌تر به دست مصرف‌کننده برسد.

وی بیان کرد: مهمترین مشکل ما در حوزه تولید، مشکلات زیرساختی و تنظیم بازار بوده و تلاش داریم از سرمایه‌گذارانی که در حوزه تنظیم بازار نقش دارند، حمایت کنیم.

رئیس سازمان بسیج اصناف بازاریان و فعالان اقتصادی گلستان خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در گلستان بسیج تجار با یک‌هزار‌ نفر فعال اقتصادی شکل گرفته و کمیسیون‌های مختلف در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن نیز راه‌اندازی شده است.

وی گفت: همچنین شبکه‌سازی «کاسبین امین» با حضور یک‌هزار کاسب در گلستان فعال شده تو کالاهای حساس و تنظیم بازار توسط این عزیزان بین مردم توزیع شود.

در این مراسم از فعالان شرکت تعاونی و اتحادیه خبازان و اعضای موکب یحیی بن زید(ع) در پیاده‌روی اربعین تجلیل شد.
انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول