اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عملیات مشترک ارتش و الحشد الشعبی در شمال غرب عراق

الحشد الشعبی امروز از آغاز عملیات پاکسازی مناطقی از استان نینوی با مشارکت نیروهای ارتش عراق خبر داد.

عملیات مشترک ارتش و الحشد الشعبی در شمال غرب عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان الحشد الشعبی و ارتش عراق امروز (شنبه) عملیات مشترکی را برای پاکسازی منطقه «جزیره الحضر» در جنوب غرب استان نینوی آغاز کردند.

به نوشته وبگاه موازین نیوز، این عملیات با مشارکت تیپ ۴۴ «انصار المرجعیه»، تیپ ۲۵ الحشد الشعبی، تیپ ۴۳ ارتش و تیپ مهندسی الحشد انجام گرفت و نیروهای عراقی روستاها و مناطق  المخازن، شکیج، مالحة البکارة، وادی الاحمر و صفاوی را برای یافتن مخفیگاههای داعش و عناصر تروریستی جست‌و‌جو کردند.

این عملیات همزمان با انتخابات پارلمانی عراق صورت می‌‌گیرد تا امنیت رأی دهندگان هرچه بیشتر تأمین شود. به گفته فرماندهی عملیات مشترک عراق، نیروهای نظامی و امنیتی که روز گذشته در مرحله اول انتخابات رأی خود را به صندوق‌ها انداختند، در آمادگی کامل به سر می‌برند.

یکشنبه هفته گذشته نیز نیروهای تیپ ۲۲ فرماندهی کرکوک و شرق دجله در الحشد الشعبی حمله تروریستی در ارتفاعات حمرین در جسر الزرکه در شرق استان صلاح الدین را دفع کردند.

با اینکه شهر موصل در ژوئن ۲۰۱۷ به عنوان مرکز خلافت ادعایی گروهک داعش آزاد شد، اما تروریست‌ها در قالب هسته‌های خاموش در مناطق بیابانی و کوهستانی و صعب العبور عراق هر از چند گاهی به مواضع نظامیان و مناطق مردم عادی حمله‌ور می‌شوند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول