اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

اندیکا منتظر تدابیر مدیریتی برای بحران پسا زلزله

با توجه به ادامه یافتن زمین لرزه‌های شدید پس از زلزله 4 روز پیش در شهرستان اندیکا که منجز به تخریب چند منزل روستایی شد، پس لرزه‌های شدید در این منطقه همچنان ادامه دارد و این در حالی است که آسیب‌دیدگان این حادثه نیازمند توجه و ورود جدی مسئولان جهت رفع مشکلات خود هستند.

اندیکا منتظر تدابیر مدیریتی برای بحران پسا زلزله

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، با وجود گذشت 4 روز از زلزله شدید و 5.7 ریشتری که منجر به وارد شدن خسارات جدی به منازل روستایی شهرستان اندیکا شد، این شهرستان همچنان شاهد پس لرزه‌ها و زمین لرزه‌های شدید است.

این در حالی است که همچنان زمین لرزه‌های شدید باعث وارد شدن خسارات جدی به بافت‌های کم مقاومت و همچنین آسیب دیده از زلزله اخیر می‌شود.

با این وجود مردم روستاهای این شهرستان همچنان در انتظار ورود جدی مسئولان به این مساله و حضور آنها در این مناطق برای بررسی شرایط و تخصیص امکانات لازم برای پیگشیری از بحران‌های بعدی در فصل پیش‌رو از جمله بارندگی و سرما هستند.

*اندیکا توجه می‌خواهد

امرالله نوذری فرماندار اندیکا با اشاره به مشکلات پس از وقوع زلزله در روستاهای این شهرستان می‌گوید: بسیاری از روستاهای بخش چلو در این شهرستان به‌صورت کامل تخریب شده‌اند و شرایط منطقه به نوعی است که هیچ امکانی برای جابه‌جایی و یا اسکان روستاییان در مکان جدید امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه استفاده از چادر نیز با توجه به شرایط مناطق آسیب‌دیده مقدور نیست افزود: اسکان فوری کانکس برای استفاده روستاییان آسیب دیده از زلزله پیشنهاد شده است و این راه در حال حاضر تنها راه حل مشکل است.

فرماندار شهرستان اندیکا با بیان اینکه بیش از 80 درصد از منازل بخش مرکزی نیز آسیب جدی دیده‌اند ادامه داد: با توجه به عدم وجود جاده مناسب روستایی در مناطق آسیب دیده انتقال مصالح برای اهالی این مناطق کار سختی خواهد بود و علاوه بر آن هزینه‌های چند برابری را برای آنها در پی خواهد داشت.

نوذری با اشاره به خدمات در حال انجام از سوی نیروهای امدادی گفت: از تمام دستگاه‌هایی که در حوزه راهسازی توان کمک را دارند استمداد می‌طلبیم تا با همکاری و همیاری خود گوشه‌ای از مشکلات راه را برطرف کنند.

وی با اشاره به آسیب دیدن مدارس در زلزله اخیر نیز بیان کرد: با توجه به ارزیابی های صورت گرفته نزدیک به 50 مدرسه در معرض خطر هستند و همچنین  برای چند مدرسه نیز راه دسترسی جهت انتقال کانکس وجود ندارد و می طلبد که این کار با استفاده از بالگرد انجام شود. همچنین انتظار می رود با توجه به اینکه سرما و بارش ها در حال نزدیک شدن است انتظار می رود مسئولان با جدیت بیشتری پای کار بیایند و به روستاهای آسیب دیده شهرستان اندیکا توجه جدی تری داشته باشند.

انتهای پیام/72026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول