اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

بازگشت امید به بندر/ وقتی رئیس‌جمهور حرف دل بوشهری‌ها را زد!

اگر اخبار دیروز رئیس جمهور را کامل مرور کرده باشید، از جوان تنگستانی در میان نخل‌ها می‌شنوید که بهت‌زده می‌گوید از حضور رئیس‌جمهور شگفت‌زده است یا آن شیرزن دشتستانی که در مقابل وزیر بدون لکنت مطالبه می‌کند.

بازگشت امید به بندر/ وقتی رئیس‌جمهور حرف دل بوشهری‌ها را زد!

خبرگزاری فارس از بوشهر، حسن احمدی: جمعه‌های سفر استانی دولت سیزدهم در ایستگاه ششم خود به بوشهر رسید. جمعه‌هایی که تا دو ماه پیش معنی بی‌تدبیری می‌داد الان تبدیل شده به کار و تلاش. دیروز آقای رئیسی در جمع نخل‌داران تنگستانی گپ و گفتی صمیمی داشت، پای حرف نخبگان نشست، با صبر و حوصله صدای مردم را شنید و از نزدیک ناظر مسائل و مطالبات عمده مردم استان بود.

مردم بدون لکنت مطالبه کردند

از ابتدای صبح دیروز عده زیادی منتظر حضور ایشان بودند. برخلاف اینکه شبکه فارسی‌زبان آل سعود، تیتر زد "بوشهری‌ها با اعتراض در فرودگاه از رئیسی استقبال کردند" اما همین مردم به رویکرد دولت جدید امیدوار بودند که از اول صبح و خارج از برنامه رئیس‌جمهور، انتظار توجه و شنیدن داشتند.

اگر امروز را کامل مرور کرده باشید و اخبار را به ریز پیگیری کرده‌اید، از جوان تنگستانی در میان نخل‌ها می‌شنوید که بهت‌زده می‌گوید از حضور رئیس‌جمهور شگفت‌زده است یا آن شیرزن دشتستانی که در مقابل وزیر بدون لکنت مطالبه می‌کند و از طرف وزیر کشاورزی محترم شمرده می‌شود آیا این جز تغییر نسبت به دو ماه گذشته نیست؟

 

 

امیدها ساعت‌به‌ساعت زنده‌تر می‌شد

بوشهری‌ها یک قرن است از قدیمی‌ها می‌شنوند که سوت قطار را شنیده‌اند اما نسل‌ها منتظرند که دوباره این زیرساخت مهم در استان خود ببیند. فرماندار تنگستان می‌گوید ۶ تا ۷ سال دیگر باید منتظر بود تا سوت قطار را بشنویم اما مصوبات دولت در این سفر و اهتمام دولت برای پایان این انتظار امیدها را زنده کرده تا هر چه زودتر این مهم تحقق پیدا کند.

امیدها هنوز بیشتر زنده می‌شود وقتی دولت مصوب می‌کند که حتی نیروگاه اتمی هم باید برای مردم آب تأمین کند. آب، آب، آب مطالبه‌ای بود که هر جا آقای رئیسی به آنجا سفر می‌کرد اولین مطالبه مردم بود. جای تعجب اینجاست که به قول آقای رئیس‌جمهور بوشهر ۷۰۰ کیلومتر با آب هم مرز باشد اما مشکل اساسی این استان آب باشد!

 

 

آقای رئیسی هیچ وعده‌ای را به آینده نامحدود موکول نکرد یا مشکل آب، گمرک، ته لنجی و... را به غرب و شرق گره نزد و برای هرکدام بازه زمانی مشخص کرد تا مردم هم بدانند تا کی باید منتظر باشند و از چه کسی مطالبه کنند. شاید اگر درگذشته وزرا در شورای اداری شفاف حرف نمی‌زدند امروز مردم بوشهر شاهد بودند که وزرا گفتند چه می‌کنند و چه خواهد شد و با شفافیت است که مردم می‌توانند تفاوت را احساس کنند.

حرف‌زدن از محرومیت در بوشهر غیرقابل‌تحمل است

رئیس‌جمهور حرف آخر را اول زد: "حرف‌زدن از محرومیت در بوشهر غیرقابل‌تحمل است". آقای رئیسی به‌خوبی می‌دانست که بوشهر صاحب چه صنایع و اقتصاد بزرگی است. صنعت نفت، صنعت هسته‌ای، صنعت کشتی‌سازی، صنعت کشاورزی، اقتصاد دریا و.. همه مواردی بود که امروز در برنامه بازدیدهای وی بود که در خط آخر سفر در جمع نخبگان گفت "بودجه ۱۴۰۱ بر اساس آمایش سرزمینی تنظیم می‌شود و محور آن را اجرای عدالت گذاشته‌ایم"

 

دولت اعتراف کرد که وضعیت موجود در استان بوشهر مناسب نیست و حتماً باید چهره استان با فقر و نداشتن همراه نمی‌بود که امروز موجب رنج مردم نشود. اما این حرف‌ها برای ما مردم بوشهر نان نمی‌شود اما وجه تمایز امروز با گذشته را نه در وعده دادن بلکه در تغییر رویکرد می‌توان دید. رویکردی که با اشراف خوب دولت به مسائل استان، تلاش زیاد و هم‌زبانی با مردم تبدیل به امید در دل مردم بوشهر شد. به قول نوجوانی که امروز به استقبال رئیس‌جمهور رفت و به‌پاس امیدی دوباره برای مردم رنج‌کشیده بوشهر"خالو جان خوش آمدی! "

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول