اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ثبت بیش از ۹ هزار سرقت در سمنان/ حدود ۱۵ تن مواد مخدر کشف شد

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه بیش از ۹ هزار سرقت در یک سال گذشته در استان صورت گرفت، گفت: حدود ۱۵ تن مواد مخدر در این مدت در استان کشف شد.

ثبت بیش از ۹ هزار سرقت در سمنان/ حدود ۱۵ تن مواد مخدر کشف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سردار عبدالله حسنی، فرمانده انتظامی استان سمنان صبح امروز در آیین صبحگاه مشترک نیروهای انتظامی استان اظهار کرد: هفته ناجا از ۱۷ مهرماه با صبحگاه مشترک آغاز می‌شود و روز جمعه، ۲۳ مهر، با حضور در نماز جمعه و برپایی میز خدمت به پایان می‌رسد.

او گفت: امیدواریم بتوانیم حافظ ارزش‌های نظام که خون‌بهای شهدای عزیز است، باشیم؛ هفته ناجا سال جاری به نام «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» نام‌گذاری شده است.

فرمانده انتظامی استان سمنان تصریح کرد: باید برای تحقق پلیس هوشمند تلاش کنیم؛ افراد هوشمند را در نیروی انتظامی به کار گیریم و همچنین از تجهیزات مناسب برای هوشمند سازی پلیس بهره گرفته شود.

حسنی اضافه کرد: در یک سال گذشته، ۵۱۲ هزار تماس با مرکز ۱۱۰ گرفته شده که ۴۷ درصد عملیاتی و ۴۲ درصد راهنمایی شد.

او بیان کرد: در پلیس فتا، دو درصد جرائم سایبری کاهش یافته و ۸۸ درصد از جرائم کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان سمنان ادامه داد: شهرداری‌ها برای هوشمند سازی پلیس در شهرهای سمنان، شاهرود و دامغان اقداماتی را انجام دادند که نیاز است تقویت شود.

حسنی بیان کرد: حتی یک نفر از اراذل و اوباشی که بخواهند برای مردم ایجاد مزاحمت کنند، در استان نداریم و ما دستی که برای مردم بالا برود و قصد ایجاد ناامنی داشته باشد، را قطع خواهیم کرد.

او گفت:‌ تشکیل یگان تکاور ظرفیت خوبی را در استان ایجاد کرد و آمادگی برای مأموریت‌های مختلف در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز و مواد مخدر، ارتقای امنیت اجتماعی و سایر موارد برای این یگان وجود دارد.

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه بیش از ۹ هزار سرقت در یک سال گذشته در استان صورت گرفته است، گفت: دستگیری سارقان نیز در سال گذشته، ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه قبل افزایش داشته است.

حسنی تصریح کرد: در یک سال گذشته، هفت درصد تصادفات، سه درصد مجروحان و ۲۳ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات کاهش داشته است.

او بیان کرد: بیش از ۱۴ تن و ۷۰۰ کیلوگرم کشفیات مواد مخدر در یک سال گذشته بوده که نسبت به مدت مشابه قبل، ۲۴ درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان سمنان اضافه کرد: یک هزار و ۷۱۷ طرح مقابله با مواد مخدر در محله‌های استان در یک سال گذشته اجرا، اعضای ۵۶ باند مواد مخدر دستگیر یا منهدم و بیش از ۲۵ هزار و ۷۰۰ تماس با ۱۹۷ برقرار شده است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول