اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

خطر پیری جمعیت را با فرزند آوری کاهش دهیم

امام‌جمعه لامرد گفت: اصلاح جمعیت و توجه به کوکان کار و نظارت بر بازار سه اولویت مهم است و قیمت بسیاری از اقلام و کالاها در لامرد نسبت به شهرهای هم‌جوار، بسیار بالاتر است و این مسأله با کنترل و نظارت بر بازار حل می‌شود.

خطر پیری جمعیت را با فرزند آوری کاهش دهیم

به گزارش خبرگزارى فارس از لامرد، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین علی حسین زاده در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهر لامرد، با تبریک فرارسیدن ماه ربیع‌الاول، و هجرت پیامبر گرامی اسلام (ص) اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) درحالی‌که کار بسیار سختی داشت اما طی ده سال حکومت اسلامی را تشکیل داد.

‎ وی افزود: این هجرت ارزشمند موجب شد تا پایگاه حمایت از اسلام و مسلمانان تشکیل شود و امروز اثر بزرگ هجرت، گسترش دین اسلام در تمام نقاط دنیا است.

‎امام‌جمعه لامرد با اشاره به فرارسیدن ۱۷ مهرماه روز جهانی کودک نیز گفت: جایگاه کودک در دین اسلام بسیار بالا است و روایات و احادیث متعددی در این زمینه وجود دارد و امروز حمایت از کودکان به‌ویژه کودکان کار در جامعه واقعاً نیاز است.

‎حجت‌الاسلام حسین زاده ادامه داد: باید مجلس شورای اسلامی در این زمینه قوانین خوبی تصویب نماید و برای نظام اسلامی جالب و زیبنده نیست که کودکانی به دلیل فقر و بی‌سرپرستی مشغول جمع‌آوری ضایعات و کار کردن باشند و باید برای این موضوع فکر جدی شود و حمایت‌های دولتی و مردمی در این زمینه انجام شود و چهره شهر و کل کشور در این خصوص پاک شود.

‎امام‌جمعه لامرد به موضوع فرزند آوری نیز اشاره نمود و تصریح کرد: طی ۳۰سال آینده یک کشور پیر در دنیا خواهیم بود زیرا امروز سن ازدواج‌ها بالا رفته است و فرزند آوری کم شده است و این‌یک معضل بزرگ برای نظام است.

‎وی در مورد هم‌افزایی و هماهنگی بالای قوای ۳ گانه در کشور گفت: برخی اقدامات مهم مانند واکسیناسیون ۷۰ درصدی در دز اول، ترخیص پرشتاب کالاهای اساسی از گمرک مانند برنج، تسریع در صدور مجوزها و حذف امضاهای طلایی، از مهم‌ترین اقدامات دولت در این مدت کوتاه بود است.

‎وی خاطرنشان کرد: سفرهای استانی و حضور میدانی رئیس‌جمهور در میان مردم به‌ویژه مردم حاشیه‌نشین شهرها و مستضعفان، که این موضوع فراموش‌شده بود، بسیار ارزشمند و ماندگار است زیرا شاهد حل مشکلات مردم هستیم و طی روزهای آینده نیز شاهد تنظیم بازار خواهیم بود.

‎خطیب جمعه لامرد با اشاره به دغدغه مؤمنان و متدینین  گفت: افراد متدین و دغدغه مندان جامعه نگران وضعیت ناهنجار پوشش در فضای جامعه می‌باشند، زیرا لامرد یک شهر رساله‌ای بوده است و هنوز هم می‌باشد، اما تولیدات و البسه با فرهنگ دینی شهر سازگار نیست و نهادهای مسؤول باید این موضوع را از اصل  درست کنند و جلوی این‌گونه تولیدات باید گرفته شود، گاهی یک شلوار و پیراهن چندین جای آن پاره است و یا وصله‌خورده است، درحالی‌که باید اماکن نیز نظارت‌ها را بیشتر کند اما خانواده‌ها هم باید کنترل کنند، محیط بیرون دیگر مانند محیط خانه نیست.

‎حجت‌الاسلام حسین زاده درباره گرانی‌ها نیز بیان داشت: قیمت بسیاری از اقلام و کالاها در لامرد نسبت به شهرهای هم‌جوار دیگر بسیار بالاتر است و حتی در سطح بازار نیز یک کالا چندین قیمت مختلف برای آن درج‌شده است که این موضوع مهم باید کنترل شود و در این شرایط باید انصاف رعایت شود.

انتهای پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول