اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

بقعه خواهر امام در مسیر مطالبه ملی قرار می‌گیرد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه ستادی به ریاست استاندار و حمایت معنوی آیت الله فلاحتی تشکیل شد و با فعالیت شهردار و شورای شهر اتفاقات خوبی رقم خورده، گفت: نمایندگان گیلان هم همراهی خوبی دارند و با توجه به ارادت آیت الله رئیسی به این خواهر بزرگوار امام، بقعه خواهر امام به مطالبه ملی تبدیل خواهد شد.

بقعه خواهر امام در مسیر مطالبه ملی قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت الاسلام‌والمسلمین ستار علیزاده در سخنان پیش از خطبه این هفته رشت در مصلی این شهر با اشاره به اهمیت جایگاه وقف از نگاه اسلام اظهار کرد: وقف بازوی اقتصادی جامعه و خدمت بی‌منت به مردم است.

وی با بیان اینکه وقف تزریق خوبی‌ها به جامعه و ایجاد کننده نشاط اجتماعی است، افزود: رفع مشکلات مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، در جامعه نشاط اجتماعی ایجاد می‌کند و حلقه اتصال واقفین به خدا و اهل بیت است لذا کسی که در مسیر وقف قرار بگیرد خود را در مسیر اتصال به خداوند قرار داده است. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با تاکید بر اینکه جهاد فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی و مالی از ویژگی‌های مهم وقف است، گفت: واقفین بر اساس نیازهای روز جامعه قدم برداشته و با جان و مال خود مشکلات جامعه را برطرف کرده و نشاط اجتماعی ایجاد می‌کنند. 

علیزاده با بیان اینکه حرکت در مسیر آبادانی امام‌زادگان واجب التعظیم و وقف، بزرگترین جهاد مالی و اقتصاد مقاومتی در جامعه است، تصریح کرد: وقف خدمت‌رسانی و خدمت گزاری بی‌منت به مردم است و استان گیلان با داشتن پنج هزار موقوفه، ۲۱ هزار رقبه و بیش از ۹۰۰ بقعه در کنار سایر دستگاه‌ها در حال خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم است. 

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته در اجرای امینانه نیات خیرین نیک‌اندیش فعالیت مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و درمانی صورت گرفته است، افزود: اوقاف موظف است تا نیت واقفین را امینانه اجرا کند و در این راستا سیزده میلیارد تومان در مسیر نیات واقفین در یک سال گذشته انجام شده و یک وقف جدید نیز ثبت شد و از طرفی بیش از ۳۵ میلیارد تومان نیز توسط خیرین در مبارزه با کرونا و رزمایش مواسات بعد از فرمایش رهبری انجام گرفت. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه از سال قبل تا کنون یک‌هزار و دویست هکتار وقف ثبت شده است، گفت: مجموعا هفده هزار متر مربع در بازسازی، مقاوم‌سازی و کارهای عمرانی انجام گرفت و سی و سه میلیارد تومان نیز هزینه شد. 

علیزاده با اشاره بر خیر بودن مردم گیلان با وجود مشکلات اقتصادی بیان کرد: مردم عزیز گیلان در یک سال گذشته بیش از بیست و سه میلیارد کمک مالی و غیرمالی در بقاع متبرکه داشته و نزدیک پانصد میلیون تومان کار یدی انجام دادند بدون اینکه مزدی دریافت کنند. 

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته یک‌هزار و ۶۰۰ برنامه فرهنگی انجام شد و یک‌هزار و ۲۰۰ نفر در مسابقات قرآن شرکت کردند که هیجده نفر به مسابقات کشوری دعوت شدند، افزود: در سال جدید دو موقوفه جدید هم کشف شده که کارهای آن در حال انجام است. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با تاکید بر لزوم توجه به بقعه متبرکه خواهر امام رشت تصریح کرد: سید جلال‌الدین اشرف و خواهر امام رشت از برکات بزرگ استان گیلان هستند اما هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده و نیازمند کمک خیرین و متوملین است تا این بقعه متبرکه به جایگاه واقعی خود برسد. 

علیزاده با بیان اینکه ستادی به ریاست استاندار و حمایت معنوی آیت الله فلاحتی تشکیل شد و با فعالیت شهردار وقت و شورای شهر گذشته و حال اتفاقات خوبی رقم خورده است، گفت: نمایندگان گیلان هم همراهی خوبی دارند و با توجه به ارادت آیت الله رئیسی به این خواهر بزرگوار امام، بقعه خواهر امام به مطالبه ملی تبدیل خواهد شد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول