اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

نخستین ۲۴ ساعت بدون فوتی کرونا در گلستان

خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده در تسریع عملیات واکسیناسیون و رعایت بیش از پیش نکات بهداشتی و تلاش خستگی‌ناپذیر کادر مجاهد درمان در استان گلستان طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوت ناشی از بیماری کرونا در استان گلستان ثبت نشده است.

نخستین ۲۴ ساعت بدون فوتی کرونا در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان طی ۲۴ ساعت گذشته برای نخستین بار در سال جاری هیچ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان ثبت نشده است.

در حال حاضر تعداد کل بیماران بستری در بیمارستان‌های استان ۱۹۶ نفر، تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت‌‌های ویژه ۳۹ نفر هستند که ۱۹ نفر به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

این در شرایطی است که در روزهای مختلف در پیک ششم تعداد بستری‌های کرونایی در استان به ۲ هزار بستری نیز رسیده بود.

با توجه به کاهش شیوع این بیماری در استان، شهرستان‌های آزادشهر، رامیان، گمیشان، بندرترکمن و کردکوی در وضعیت آبی قرار دارد و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد هستند.

با تدابیر انجام شده در طول این تعطیلات چند روزه در استان گلستان، تمامی مراکز تزریق واکسن کرونا در شهرها و روستاهای استان فعال بوده و عملیات واکسیناسیون کرونا را با قدرت پیگیری کردند.

گفتنی است، در استان گلستان ۲ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی فعال وجود دارد و جمعیت بالای ۱۸ سال مشمول طرح واکسیناسیون در استان یک میلیون و ۲۶۰ هزار نفر است.

جمعیت کل استان گلستان یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۱۹ نفر است که ۹۳۸ هزار و ۳۲۷ نفر مرد و ۹۳۰ هزار و ۴۹۲ نفر زن هستند و از تعداد کل جمعیت استان ۹۹۵ هزار و ۶۱۵ نفر در شهر و ۸۷۱ هزار و ۵۴۶ نفر در روستا زندگی می‌کنند.

استان گلستان دارای ۱۴ شهرستان است.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول