اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فارس من| مخالفت با اجرای الیت در دانشگاه فردوسی از سر ناآگاهی یا تغییر دولت!

معاون مالی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: کمپین مخالفت با طرح الیت دانشگاه فردوسی یا از سر ناآگاهی است یا به دلیل تغییر دولت‌ اتفاق افتاده است.

فارس من| مخالفت با اجرای الیت در دانشگاه فردوسی از سر ناآگاهی یا تغییر دولت!

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، «طرح الیت در دانشگاه فردوسی نباید اجرا شود» عنوان یکی از موضوعاتی است که توسط برخی دانشجویان و اساتید این دانشگاه در سامانه «فارس من» به ثبت رسیده است.

پیگیری اول خبرنگار فارس با عنوان«‌ پیگیری شورای صنفی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد برای لغو طرح الیت در این دانشگاه» منتشر شد، این بار برای پیگیری این موضوع به سراغ معاون مالی دانشگاه فردوسی رفتیم.

حسین انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: ما برای این طرح بسیار وقت گذاشته‌ و چندسال آن را بررسی کرده‌ایم اکنون عده‌ای با آن مخالفت می‌کنند، آیا می‌شود فردی که یک بار طرح را خوانده است به جمعیتی که سال‌ها برای آن وقت صرف کرده‌اند، بگوید طرح اشتباه است و شما اشتباه کرده‌اید؟

معاون مالی دانشگاه فردوسی در خصوص پیشینه این طرح بیان کرد: به دلیل ترافیکی که در درب‌های شرقی و غربی دانشگاه خصوصا در ساعت ۸ صبح ایجاد می‌شد، بارها پلیس راهنمایی و رانندگی به دانشگاه اخطارهایی داده بود و در سال ۹۶ طی نامه‌ای اخطار به صورت رسمی‌تر به دانشگاه ابلاغ شد، بعد از آن جلساتی با حضور نمایندگان راهنمایی و رانندگی و ترافیک شهرداری برگزار کردیم که در نهایت به این رسیدیم که باید اطلاعاتی از ترددها به دست بیاوریم، به این صورت بود که در ورودی‌های دانشگاه دوربین‌هایی نصب شود که الیت بهترین گزینه ما بود که امکان شناسایی پلاک و تجزیه و تحلیل داده‌ها را داشت.

وی ادامه داد: در همین راستا دو سال قبل تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری برای مدیریت هوشمند امضا کردیم و مقرر شد دوربین‌هایی نصب و تعداد و نوع ترددها استخراج شود، هیچ پولی برای هیچ پروژه‌ای هم به شهرداری پرداخت نکردیم اما به‌دلیل مخالفت دانشجویان از طرح جلوگیری شد.

انصاری اجرای این طرح با هدف ممانعت ورود خودروهای افراد غیردانشگاهی به دانشگاه فردوسی را رد کرد و گفت: ما قصد ممانعت از ورود خودروهای افراد غیردانشگاهی را نداریم زیرا دانشگاه هم جزوی از شهر است و ما به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه کشور که در وسط شهر قرار داریم، نمی‌توانیم ارتباطمان را قطع کنیم و درب را به روی عبور و مرور مردم ببندیم.

معاون مالی دانشگاه فردوسی از افزایش امنیت به عنوان یکی اهداف این طرح سخن گفت و بیان کرد: از نظر امنیتی وجود این دوربین‌ها مؤثر است و ما به وسیله آن‌ها می‌توانیم اطلاعات کاملی از همه ترددها داشته باشیم.

وی همچنین گفت: از منظر عدالت هم که بخواهیم نگاه کنیم، همه کسانی که باعث کاهش سطح ایده‌آل زیست دانشگاه می‌شوند، باید مالیاتی را پرداخت کنند، نمی‌شود کسی که با خودرو شخصی رفت و آمد دارد و باعث آلودگی می‌شود با فردی که از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کند، یکسان باشد.

انصاری گفت: انتظار من این است که دانشجویان درخواست دوچرخه و بهبود مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را بدهند نه اینکه با چنین طرحی مخالفت کنند.

معاون مالی دانشگاه فردوسی در خصوص این مسئله که در طرح پول دریافتی از اساتید بر خلاف دانشجویان به حسابشان بازگردانده می‌شود، خاطرنشان کرد: طبق قانون بودجه دولت، دستگاه‌های دولتی مکلف هستند هزینه رفت و آمد کارمندانشان را پرداخت کنند، به همین دلیل ما این پول را به حساب اساتید بازمی‌گردانیم.

وی بیان کرد: دلیل مخالفت اساتید این است که آن‌ها به ما اعتماد ندارند و فکر می‌کنند این طرح محلی برای کسب درآمد است، این در شأن دانشگاه فردوسی نیست که بخواهد از این طریق پولی کسب کند و مقدار این دریافتی‌ها در برابر مخارج دانشگاه بسیار ناچیز است، هزینه‌های حاصل از این طرح برای بهبود و توسعه حمل‌ونقل دانشجویان استفاده می‌شود.

انصاری بیان کرد: مسئولیت این طرح در حال حاضر برعهده دانشگاه سبز است و دکتر بنی‌هاشمی مکلف شده است با گروه‌های مختلف دانشجویان و اساتید جلسه داشته باشد و در جهت اقناع آن‌ها برآید.

معاون مالی دانشگاه فردوسی تصریح کرد: فکر می‌کنم کمپین مخالفت با اجرای طرح الیت یا از سر ناآگاهی ایجاد شده یا به دلیل تغییر دولت‌ اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول