اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مرحوم آیت‌الله محمدی‌لائینی در اوج معرفت و دانایی

‏مرحوم آیت‌الله محمدی‌لائینی(ره) بی تردید در اوج معرفت و دانایی از ذخایر معنوی دیار علویان به شمار می‌رفت.

مرحوم آیت‌الله محمدی‌لائینی در اوج معرفت و دانایی

خبرگزاری فارس مازندران ـ عقیل امامی| ۱۶ مهر ماه سالروز عروج عارفانه فقیه پارسا و سالک محمدی حضرت آیت‌الله حسین محمدی‌لائینی نماینده مردم دیار علویان در دو دوره مجلس خبرگان رهبری است که در سال ۱۳۷۲به لقاالله پیوست و اندوه هجران آن عالم ربانی غمی سنگین بر دل‌ها نشاند.

 چهره همیشه متبسم و سلوک توحیدی آن عالم وارسته و به‌ویژه حشر و نشر با محرومان و مستمندان و ساده زیستی متواضعانه در عین برخورداری از روح عظیم وسترگ معنوی و روحانی چهره ای ماندگار و فراموش نشدنی از آن عارف بالله در اذهان نقش بسته که مروری بر ابعاد شخصیت کامل الهی و معرفتی‌اش ضرورت دارد.

 ‏بی‌گمان شخصیتی در تراز آن مرحوم که عمر شریفش را یکسره در مسیر نشر معارف دینی و ترویج احکام نورانی اسلام،تربیت طلاب علوم دینی و نیز ایفای مسؤولیت کلیدی در سنگر حساس نمایندگی مجلس خبرگان رهبری گذراند، امروز الگوی تمام عیار طالبان سلوک توحیدی شناخته می شود که تاسی به شیوه آن عبد صالح خدا زیست مومنانه را در عصر حاضر ترویج خواهد کرد.

 ‏آیت‌الله محمدی‌لائینی (ره) از پیشگامان و پیشتازان نهضت امام روح الله در دیار علویان بود که با برگزاری اولین آیین ترحیم مرحوم آیت‌الله مصطفی خمینی در مازندران دستگاه امنیتی ساواک را لرزاند و مورد تحسین بلندگوی توانای انقلاب اسلامی شهید آیت‌الله هاشمی‌نژاد در مشهد مقدس قرار گرفت و با این حرکت جریان انقلاب در استان مازندران امیدوارتر و پرخروش تر به مسیر نورانی خود تا پیروزی نهضت عظیم امام روح الله ادامه یافت.

 

 ‏آن فقیه پارسا در بعد از پیروزی انقلاب در شکل‌گیری و تقویت کانون های دینی و انقلابی مانند کمیته انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب، کمیته امداد امام خمینی و سازمان تبلیغات اسلامی در مازندران در کنار مرحوم آیت‌الله روحانی نماینده فقید امام(ره) در این استان نقش بی‌بدیلی داشت و در دوران دفاع مقدس نیز بارها با حضور در جمع رزمندگان سلحشور جبهه توحید عزم قاطع خود را در پشتیبانی عملی از انقلاب اسلامی به‌نمایش گذاشت.

 ‏مرحوم آیت‌الله محمدی‌لائینی(ره) بی‌تردید در اوج معرفت و دانایی از ذخایر معنوی دیار علویان به شمار می‌رفت که وجودش مایه رحمت و آرامش و پشتوانه بزرگ فکری برای جریان انقلاب بود و کارنامه تلاش‌های مومنانه‌اش در سنگرهای گوناگون نظام چشمان دلدادگان حریم ولایت و رهبری را می‌نوازد.

 ‏آری، به‌راستی او در زمره فقیهان نامدار و استوانه‌های عقیدتی و سیاسی انقلاب اسلامی بود که امروز نیز می‌توان با الگوگیری از سجایای اخلاقی و معرفتی آن سالک توحیدی مرزهای ایمانی و جهادی کشور را برای دست یابی به قله‌های رفیع سعادت و بالندگی تقویت کرد.

‏ راهش پررهرو و یادش گرامی باد.

انتهای پیام/ج
 ‏


 ‏
 ‏ 
 ‏

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول