اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

سردارهمدانی الگویی جامع برای نسل امروز و فرداست

معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی راهبردی وزارت دفاع با بیان اینکه سردار همدانی برای نسل جوان، آینده و فعال انقلاب می‌تواند الگویی جامع‌الشرایط باشد گفت: امنیت امروز خود را مدیون حاج حسین همدانی‌ها هستیم.

سردارهمدانی الگویی جامع برای نسل امروز و فرداست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا طلائی‌نیک عصر امروز در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت سردار همدانی با بیان اینکه ایشان شخصیت بسیار والایی داشت و باید در تراز او درباره این مرد بزرگ سخن گفت، اظهار کرد: یکی از هسته‌های اصلی مبارزه در جریان انقلاب اسلامی شهید همدانی بود و ما و بسیاری از مبارزان در آن زمان با ایشان ارتباط پیدا کردیم.

وی با اشاره به اینکه سردار همدانی امروز برای نسل جوان، آینده و فعال انقلاب می‌تواند الگویی جامع‌الشرایط باشد افزود: سردار قبل از پیروزی انقلاب به عنوان مبارز برای به پیروزی انقلاب خود را وقف کرد و پس از انقلاب نیز از بنیانگذاران سپاه همدان بود.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت دفاع تصریح کرد: وقتی سپاه شکل گرفت، سردار همدانی با منش جهادی، جذب‌کننده جوانان به این مجموعه مقدس بود.

وی با بیان اینکه کادر اولیه سپاه با محوریت سردار همدانی شکل گرفت و پس از آن هم تیپ انصارالحسین(ع) هم با محوریت ایشان ایجاد شد ادامه داد: سردار همدانی جزء فرماندهان محوری دفاع مقدس است که سبک او می‌تواند در دانشگاه‌ها سرمشق قرار بگیرد.

طلائی‌نیک با بیان اینکه سردار همدانی به مستندسازی دفاع مقدس، اهتمام ویژه‌ای داشت خاطرنشان کرد: سنگر بعدی سردار، پس از دفاع مقدس سنگر بسیج بود چراکه تثبیت انقلاب و ارزش‌های آن در گرو ایجاد ارتش ۲۰ میلیونی بود بنابراین اولین کانون بسیج جوانان در سطح کشور در همدان توسط ایشان بنیان نهاده شد.

وی با بیان اینکه ایشان در عرصه‌های فرهنگی بسیج را به لحاظ توسعه کمی و کیفی، هم تشکل و تفکر هدایت و راهبری کرد اظهار کرد: در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی ایشان از همرزمانش غافل نبود و هیأت انصارالحسین(ع) را در تهران شکل داد.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت دفاع ادامه داد: سردار خانواده معظم شهدای همدانی اما ساکن در تهران را یکی یکی شناسایی می‌کرد و برایشان برنامه می‌گذاشت.

وی با اشاره به اینکه سردار همدانی در فتنه 88 حاضر شد که سنگ بخورد، اما فریب‌خوردگان هدایت شوند بیان کرد: این سبک حاج حسین و نیروهای انقلابی است.

طلایی‌نیک با بیان اینکه ما امنیت امروز خود را مدیون امثال حاج حسین همدانی می‌دانیم تأکید کرد: سرمایه شهید همدانی، ایمان، معنویت، اخلاق، ولایتمداری، تقوا و ساده‌زیستی بود.

انتهای پیام/89040/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول