اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ذخایر خونی چهارمحال و بختیاری در وضعیت هشدار/ واکسیناسیون مانع اهدای خون نیست

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: با کاهش مراجعه اهداکنندگان، ذخایر خونی استان به کمتر از ۴ روز رسیده و این یک خطر و هشدار برای استان است.

ذخایر خونی چهارمحال و بختیاری در وضعیت هشدار/ واکسیناسیون مانع اهدای خون نیست

سید حسین هاشمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: هدف ایجاد سازمان انتقال خون تامین خون و فرآورده‌های خونی سالم و کافی برای نیاز بیماران تالاسمی، هموفیلی و بیماران سرطانی است.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری افزود: متاسفانه به دلیل شرایط کرونا و بحث واکسیناسیون با کاهش بسیار زیاد اهدای خون در استان مواجه شدیم و سازمان نیازمند اهداکننده خون است.

وی اظهار داشت: با کاهش مراجعه اهداکننده، ذخایر خونی استان به کمتر از ۴ روز رسیده و این یک خطر و هشدار برای استان است.

هاشمی خاطرنشان کرد: امروز ۳ مرکز اهدای خون شهرکرد، بن و مرکز سیار چلیچه در مرکز بهداشت آماده خون‌گیری از مردم جهت افزایش ذخایر خونی استان است.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: به دلیل اینکه نوبت واکسیناسیون سن اهداکنندگان خون رسیده است و به دلیل باورهای غلط  در بین مردم مبنی بر اینکه در صورت واکسینه شدن نمی‌توانند خون اهدا کنند با کاهش ذخایر مواجه شده‌ایم.

وی توضیح داد: در واکسن آسترازنکا بعد از ۲ هفته و سایر واکسن‌ها در صورت نداشتن علائم می‌توانند نسبت به اهدا خون برای کمک به بیماران استان اقدام کنند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول