اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

درمانگاه‌های رازوجرگلان با کمبود پزشک مواجه هستند

رئیس شبکه بهداشت و درمان رازوجرگلان گفت: مراکز بخش غلامان در حال حاضر با یک پزشک فعالیت دارد و نیازمند پزشک دیگری است، مرکز کلاته ابریشم در حال حاضر به مدت یک هفته است که هیچ پزشکی ندارد و مرکز شهر یکه سعود نیازمند یک پزشک دیگر است.

درمانگاه‌های رازوجرگلان با کمبود پزشک مواجه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رازوجرگلان، رضا علی یوسفی صبح امروز در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: در این شهرستان ۸ مرکز درمانگاهی با عنوان مراکز شبکه بهداشت و درمان فعال است که مرکز شهری شبانه‌روزی راز و شهر یکه سعود مجوز فعالیت شبانه‌روزی دارند و مراکز غلامان، راستقان، باغلق، کلاته ابریشم، تنگه ترکمن و حصارچه از دیگر مراکز فعال بهداشت و درمان این شهرستان است.

وی گفت: تمامی این مراکز دارای داروخانه فعال هستند که فعالیت‌های همچون ویزیت بیماران، خدمات بهداشت محیط، خدمات واکسیناسیون، خدمات دندان‌پزشکی در ۶ مرکز (راز، غلامان، کلاته ابریشم، باغلق، یکه سعود و حصارچه) مراقبت مادر و کودک، مراقبت از مادران باردار، خدمات بهداشت و روان و واکسیناسیون و بازدید از منازل انجام می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان رازوجرگلان افزود: به‌جز مرکز شهر راز و یکه سعود که شبانه‌روزی هستند و ارائه خدمات می‌کنند دیگر مراکز بخش غلامان که در حال حاضر با یک پزشک فعالیت دارد نیازمند پزشک دیگری است و مرکز کلاته ابریشم در حال حاضر به مدت یک هفته است که هیچ پزشکی ندارد و مرکز شهر یکه سعود که ۱۵ هزار نفر تحت پوشش دارد دارای ۴ پزشک است و نیازمند یک پزشک دیگر است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت ۱۷ ماما در مراکز درمانی این شهرستان گفت: ساعت کاری درمانگاه‌های این شهرستان از ساعت ۷ و ۱۵ دقیقه صبح تا ۱۴ و ۳۰ دقیقه است.

یوسفی در خصوص احداث بیمارستان رازوجرگلان نیز خاطرنشان کرد: مکان بیمارستان در جای مناسب با ۲۳ هزار مترمربع و دارای ۶۴ تخت جانمایی شده است که برای احداث آن مبلغ ۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص‌یافته است.

انتهای پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول