اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

رشد 27 درصدی خروجی کالا از خراسان جنوبی

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت خراسان جنوبی مجموع خروجی کالا که در طی 6 ماهه امسال در استان صورت گرفته را 380 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 27 درصدی داشته است.

رشد 27 درصدی خروجی کالا از خراسان جنوبی

سعید بهشتی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهارداشت: در شش ماهه نخست سال جاری ارزش مجموع صادرات استان ۶۵ میلیون دلار بوده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۵۷ میلیون دلار بوده که این آمار نشان از رشد ۱۴ درصدی صادرات استان است.

وی ادامه داد: از لحاظ وزنی میزان صادارت صورت گرفته در استان در طی ۶ ماهه نخست سال جاری ۵۶۴ هزار تن و در ۶ ماهه سال ۹۹ به میزان ۷۵۹ هزار تن بوده که ۲۶ درصد کاهش داشته است.

رشد 30 درصدی ارزش کالاهای صادارتی ماده ۱۱۶ استان

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به صادرات ماده ۱۱۶ گفت: صادرات ماده ۱۱۶ مربوط به کالاهایی بوده که از خارج استان برای صادر شدن از طریق مبادی مرزی استان ارسال می شود که در ۶ ماهه نخست سال جاری از لحاظ ارزشی میزان صادرات ماده ۱۱۶ در استان ۱۱۵ میلیون دلار و در مدت مشابه سال گذشته با رشد ۳۰ درصدی همراه بوده است.

بهشتی مجموع خروجی کالا که در طی ۶ ماهه امسال در استان صورت گرفته را ۳۸۰ میلیون دلار عنوان کرد و یادآور شد: این میزان در مدت مشابه سال قبل ۲۹۹ میلیون دلار بوده که نشان دهنده رشد ۲۷ درصدی می باشد.

وی ادامه داد: از لحاظ وزنی میزان خروجی استان در ۶ ماهه امسال یک هزار و ۲۷۳ هزار تن و در مدت مشابه سال گذشته یک هزار و ۶۸۱ هزار تن بوده است.

واردات ۱۱ میلیون دلار کالا به استان

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به عمده اقلام صادراتی در ۶ ماهه سال جاری در استان اشاره داشت و افزود: این اقلام شامل صیفی جات، سیمان، کاشی و سرامیک، روغن سوخت تقطیری و هیدروکربن، گازوئیل، قیر، میلگرد و خرما بوده که بیشتر به کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان و ترکمنستان صادر شده است.

بهشتی میزان واردات استان در طی ۶ ماهه سال جاری از لحاظ ارزشی را ۱۱ میلیون دلار و از لحاظ وزنی یک هزار و ۱۵۷ تن دانست و گفت: این میزان در مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزشی ۸۷۲ هزار دلار بوده که نشان دهنده رشد ۱۱۳۱ درصدی و از لحاظ وزنی ۲۵۶ تن که نشان دهنده رشد ۳۵۳ درصدی است.

وی با بیان اینکه عمده اقلام واردتی به استان در طی ۶ ماهه سال جاری قطعات مربوط به خط تولید کاشی، لوازم و قطعات مربوط به معدن کائوچو، بذر یونجه، ترنجبین، شاه دانه بو داده و تخم ریحان بوده است، اضافه کرد: واردات این کالاها بیشتر از کشورهای امارات متحده عربی، گرجستان و افغانستان به استان صورت گرفته است.

ثبت ۳۳۸ فقره سفارش از گمرکات استان

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تعداد کامیون های ترانزیت حمل و نقل را در شش ماهه امسال در استان را یک هزار و ۴۱۵ مورد به وزن ۴۵ هزار و ۲۵۶ تن بوده است، تصریح کرد: حجم ترانزیت کالا در شش ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تعداد ۴۸ درصد رشد و از لحاظ وزنی ۵۳ درصد کاهش را نشان می دهد.

بهشتی خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ثبت سفارش از گمرکات استان ۳۳۸ فقره به ارزش ۲۹ میلیون یورو بوده که توسط واحدهای تولیدی و معدنی از کشورهای چین، مالزی، آلمان، لهستان و ترکیه وارد شده است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول