اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

۳ برنامه خادمیاران امام رضا (ع) در گیلان

همزمان با ایام سوگواری دهه آخر ماه صفر و سالروز شهادت امام هشتم علی ابن موسی الرضا (ع)، کانون‌های خدمت رضوی استان گیلان، پویش ایران خانه حضرت رضا (ع) را با شعار محوری همه خادم الرضائیم و با اجرای سه برنامه نذررضا و روضه رضا و نذرشفاء اجرا می‌کنند.

۳ برنامه خادمیاران امام رضا (ع) در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جواد شفیعی ثابت امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت رحلت پیامبر، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار کرد: با برنامه ریزی آستان قدس رضوی، خادمیاران رضوی استان گیلان همزمان با سراسر کشور در سالروز شهادت امام رضا (ع) اقدام به فعالیت در پویش سراسری ایران خانه حضرت رضا (ع) با اجرای سه برنامه نذررضا و روضه رضا و نذرشفاء خواهند کرد. 

وی با بیان اینکه ۶۰ بسته متبرک از سوی آستان قدس رضوی در بین هیات‌های گیلان توزیع می‌شود، گفت: بسته‌های متبرک ویژه برگزاری محافل عزاداری، شامل (پرچم، چای، قند، برنج، نمک، گلاب متبرک و غیره) است. 

دبیرکانون‌های خدمت بنیاد کرامت آستان قدس رضوی با بیان اینکه در ۱۷ شهرستان استان گیلان برنامه محوری در نظر گرفته شده، افزود: در مرکز استان به مدت سه شب و با مشارکت هیات رزمندگان اسلام و سخنرانی دبیرکل محترم مجمع جهانی اهل بیت (ع) برنامه عزاداری مصادف با شب شهادت امام رضا علیه السلام در میدان شهدای ذهاب رشت همراه با پذیرایی شام انجام می‌شود. 

شفیعی در خصوص اجرای طرح نذر شفاء بیان کرد: این برنامه نظر به شرایط فعلی جامعه و با هدف ارتقای سلامت مردم به واسطه فعالیت گروه‌های مردمی و جهادی تدارک شده و شامل پیشگیری و مقابله با بیماری از کرونا و ارائه خدمات درمانی در مناطق محروم می‌باشد. 

وی در خصوص طرح آزادی زندانیان زن جرایم غیرعمد مالی بیان کرد: با پیگیری کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی، همکاری خادمیاران گیلانی و با مشارکت ستاد دیه گیلان، در تلاش برای هدایت نذورات مردم استان برای آزادی زندانیان زن در استان گیلان هستیم. 

به گفته دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان گیلان، بیش از ۱۶۰ میلیون تومان برای خرید ۷۰ راس گوسفند جهت توزیع در بین مناطق محروم و کمک به پخت غذا و اطعام در ایام سوگواری دهه آخر صفر در بین کانون‌های خدمت رضوی شهرستان‌ها توزیع و بیش از ۲۰۰۰هزار بسته متبرک نمک و نبات نیز در محافل مذهبی بین مردم عزادار توزیع خواهد شد. 

شفیعی با بین اینکه در ایام عید قربان نیز بیش از ۸۰ راس گوسفند از سوی خادمیاران قربانی و توزیع گردید، گفت: در ایام عید غدیر نیز در طرح اطعام بیش از ۱۲هزار پرس غذا در مناطق محروم استان توزیع شد. 

وی با بیان اینکه مردم استان گیلان عاشق اهل بیت بوده و علاقه ویژه‌ای به امام هشتم دارند، تصریح کرد: در ایام شیوع کرونا که سفر به مشهد مقدس کمتر شده مردم استان می‌توانند در طرح یاوران رضوی و با عنوان همه خادم الرضائیم با مشالرکت در طرح‌های خیر عام المنفعه نذورات خود را به حساب آستان قدس گیلان واریز کنند تا این مبالغ برای محرومان خود استان به نام مبارک امام رضا (ع) هزینه گردد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول