اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برنامه دقیق برای کاهش خاموشی‌های سال آینده تدوین شود

امام جمعه گرمسار گفت: باید برای کاهش خاموشی‌ها برای سال آینده برنامه‌ای مدون و دقیق در نظر گرفته شود.

برنامه دقیق برای کاهش خاموشی‌های سال آینده تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا آرامی بعدازظهر امروز در دیدار مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان اظهار کرد: به دلیل نیاز عمده مردم به وسایل و امکانات برقی و وابستگی زیاد کسب و کارها به این انرژی، خاموشی‌های تابستان مشکلات عدیده‌ای را برای اقشار مختلف مردم به وجود آورد.

وی اضافه کرد: خاموشی‌ها در مواردی نیز منجر به خسارت به وسایل برقی مردم شد که باید برای کمتر شدن این معضل و تکرار نشدن آن برای سال آینده برنامه مدون و دقیقی در نظر گرفته شود.

امام جمعه گرمسار اطلاع‌رسانی به‌موقع و شفافیت در اعلام زمان‌های اِعمال خاموشی را عامل پائین آمدن خسارات ناشی از قطعی برق دانست و افزود: با بررسی حوادث به وجود آمده در زمینه کمبود برق در سال جاری، می‌توان از تکرار آن در آینده کاست.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان نیز در این دیدار با اظهار تشکر از توجه و حمایت‌های ائمه جمعه و جماعات در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف انرژی و به‌ویژه برق در تابستان و تذکر در رعایت صرفه‌جویی گفت: مشکلات به وجود آمده برای مردم در بخش انرژی الکتریکی در تابستان سال جاری به دلیل شرایطی چون افزایش بیش از حد دما نسبت به سال گذشته، بالا رفتن رشد زیاد مصرف برق، کاهش نزولات آسمانی و به‌تبع آن خارج شدن نیروگاه‌های برق‌آبی از چرخه تولید کشور بود.

سیدعلی‌اکبر صباغ ضمن عذرخواهی از مردم استان سمنان به دلیل بروز مشکلات ناشی از خاموشی‌ها و کمبود برق، بیان کرد: با وجود اینکه در تابستان جاری تمام نیروگاه‌های استان با ظرفیت کامل در زمان پیک بار در حال تولید بود و هیچ‌گونه مشکلی در تأسیسات انتقال و توزیع صنعت برق استان نبود؛ اما برای عدم توازن عرضه تولید و مصرف برق، مجبور به اعمال خاموشی‌هایی به مشترکان خانگی و صنایع شدیم.

وی با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف برق از سوی مشترکان و مردم فهیم استان سمنان، گفت: آنچه از احداث تأسیسات صنعت برق در استان بیشتر اهمیت دارد، توجه به مصرف صحیح و بهینه انرژی الکتریکی است که می‌تواند جایگزین هزینه‌های هنگفت احداث تأسیسات برق شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول