اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ساماندهی برخی مشاغل پیش از محدودیت توزیع گاز مایع ضروری است

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: ایجاد محدودیت در توزیع گاز مایع درکشور به خاطر مبارزه با قاچاق سوخت باعث بروز مشکلاتی برای مردم شده و کار و زندگی روزمره آنها را با موانع زیادی همراه کرده است.

ساماندهی برخی مشاغل پیش از محدودیت توزیع گاز مایع ضروری است

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: طرح ستاد مبارزه با قاچاق سوخت برای مقابله با قاچاق سوخت در کلیت کار امری قابل قبول و مورد احترام است اما محدودیتی که در توزیع گاز مایع در کشور ایجاد شده باعث بروز مشکلاتی برای مردم شده است.

وی افزود: الان مشاغلی همچون نصب ایزوگام، ریخته‌گری و... نیازمند گاز مایع هستند و اگر ساماندهی در خصوص این مشاغل صورت نگرفته باید ابتدا ساماندهی‌ها انجام شود و بعد محدودیت اعمال شود. از این گذشته با یک کپسول یا دو کپسولی که یک خانواده یا ریخته‌گر استفاده می‌کند قاچاق اتفاق نمی‌افتد.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: در حال حاضر 10 هزار خانوار در استان اصفهان هستند که از گاز شهری ندارند و از گاز مایع و کپسول استفاده می‌کنند. علاوه بر این بخش‌های زیادی از استان سیستان و بلوچستان هنوز لوله‌کشی گاز نشده و آنها با کپسول گاز مایع نیازهای خود را از جمله نیازهای خانگی همچون پخت و پز و موارد دیگر را برطرف می کنند.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: تمامی کسانی که در اصفهان از گاز مایع استفاده می‌کنند همگی یارانه بگیر هستند و در لیست دولت قرار دارند. پیشنهاد این است که اگر قرار است آزادسازی قیمت در مورد گاز مایع انجام شود، ابتدا افراد و خانواده‌هایی که از گاز مایع استفاده می‌کنند شناسایی و ساماندهی شوند و یارانه گاز مایع آنها به حساب یارانه نقدی‌شان واریز شود و بعد آزادسازی قیمت در بحث گاز مایع را داشته باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول