اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

آمریکا به تاجیکستان 20 خودرو نظامی اهدا کرد

سفارت آمریکا اعلام کرد در چارچوب کمک به تاجیکستان برای تقویت مرزها، 20 خودرو نظامی « J8» را به وزارت دفاع این کشور تحویل داد.

آمریکا به تاجیکستان 20 خودرو نظامی اهدا کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، آمریکا برای مساعدت در تامین امنیت در مرزهای تاجیکستان به وزارت دفاع این کشور تعدادی از خودروهای نظامی را ارائه کرد.

دفتر مطبوعاتی سفارت آمریکا در دوشنبه اخیرا اعلام کرد که در چارچوب کمک به تاجیکستان برای تقویت مرزهای دولتی 20 خودرو نظامی به ارزش 1.4 میلیون دلار در اختیار نیروهای ویژه وزارت دفاع این کشور قرار داده است.

بنابر این گزارش، این خودروهای اعطایی (Jeep J8) به نیروهای ویژه وزارت دفاع تاجیکستان امکان انجام عملیات در مناطق دشوار‌ را می‌دهد.

در مراسم تحویل این خودروها به طرف تاجیکی «جان مارک پامرشایم» سفیر ایالات متحده در دوشنبه و «خسرو بابازاده» معاون فناوری و پشتیبانی وزارت دفاع تاجیکستان شرکت کردند.

سفیر آمریکا در سخنانی در این مراسم ارائه این کمک بلاعوض را یکی از نمونه‌های حمایت واشنگتن برای تامین امنیت مرزهای  تاجیکستان عنوان کرد.

وی افزود: ما از تاجیکستان برای همکاری نزدیک در زمینه امنیت مرزها سپاسگزاریم و به دستاوردهای مشترک خود افتخار می‌کنیم.

پامرشایم در ادامه خاطرنشان کرد که آمریکا و تاجیکستان همچنان در زمینه مبارزه با تروریسم، قاچاق مواد مخدر و اشاعه سلاح‌های هسته‌ای شریک هستند.

از سال 1992 تاکنون آمریکا به مبلغ 330 میلیون دلار به تاجیکستان کمک نظامی کرده که شامل آموزش، تجهیزات و زیرساخت‌ها است.

در چارچوب این کمک‌ها آمریکا به نیروهای امنیتی تاجیکستان به ارزش 10.5 میلیون دلار،  358 خودرو اعطا کرده و بیش از 10 هزار پرسنل نظامی و مقامات انتظامی در زمینه تاکتیک‌های موثر برای مقابله با تهدیدهای تروریستی، قاچاق مواد مخدر و عملیات ویژه، آموزش داده است.

علاوه بر این، دولت آمریکا قبلا در گردان حفظ صلح «شمسی» تاجیکستان اردوی آموزشی احداث و از ساخت و ساز مرکز آموزش کوهستانی نیروهای سیار وزارت دفاع این کشور به مبلغ 1.5 میلیون دلار حمایت کرده است.

ایالات متحده طی 30 سال همکاری با تاجیکستان با هدف حمایت از برنامه‌های امنیتی، توسعه اقتصادی، بهداشتی، جامعه مدنی، آموزش و توسعه و همکاری‌های نظامی به مبلغ 1.8 میلیارد دلار کمک رسانده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول