اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خانواده

دومین مدال طلا برای اختراع موزه‌ای ایران

اختراع موزه‌ای ایران برای دومین‌بار از یک نمایشگاه بین‌المللی دیگر مدال طلا گرفت.

دومین مدال طلا برای اختراع موزه‌ای ایران

به گزارش خبرگزاری فارس، نمایشگاه اختراعات ترکیه با رقابت ۲۶۰ اختراع از ۲۰ کشور  در حالی برگزار شد که گروه ایران با اختراع دستگاهی برای حفاظت از اشیای تاریخی و هوشمندسازی موزه‌ها، از این نمایشگاه مدال طلا دریافت کرد.

محمودرضا گرجی، مرجان حاجی رحیمی و سالار بصیری پیش از این در نخستین دوره مسابقات بین‌المللی اختراعات سوئیس (ویژه مخترعان عضو فدراسیون جهانی ایفیا) مدال طلا کسب کرده بودند.

گرجی که به نمایندگی از این گروه در ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی اختراعات ترکیه شرکت کرده بود، با بیان این‌که این اختراع، تنها اختراع مرتبط با موزه در این نمایشگاه بود، درباره ساخت آن که قرار بود به صورت آزمایشی در موزه ارامنه تهران نصب شود، گفت: با توجه به تحریم‌ها، تمام تجهیزات مورد نیاز در ایران یافت نمی‌شود و ما مجبور شدیم با صرف هزینه گزاف این تجهیزات را با واسطه از کشورهای خارجی بخریم. دستگاه در حال ساخت برای اندازه‌های مورد نیاز موزه ارامنه است و امید داریم تا پایان مهرماه نصب و راه‌اندازی شود.

ششمین دوره نمایشگاه و مسابقات بین‌المللی اختراعات کشور ترکیه (ISIF ۲۰۲۱) از تاریخ ۳۰ شهریور تا ۴ مهرماه ۱۴۰۰ با حمایت فدراسیون جهانی مخترعان (IFIA)، سازمان مالکیت‌های فکری ملل متحد (WIPO)، دفتر ثبت بین‌المللی اختراعات اروپا (EPO) و زیر نظر وزارت صنعت و فناوری و دفتر ثبت اختراعات کشور ترکیه توسط عضو دائم فدراسیون جهانی مخترعان در کشور ترکیه (ABDER) برگزار شد.

به گفته مخترعان شرکت‌کننده، برگزاری این نمایشگاه بین‌المللی فرصتی برای معرفی و آشنایی مخترعان ایرانی با مجامع علمی، دانشگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با اختراعات و مخترعان در سطح بین‌المللی و کسب اطلاعات از اختراعات و فن‌آوری‌های روز دنیا و همچنین برای ارائه اختراعات ثبت‌شده مخترعان کشور در سطح بین‌الملل و نیز عرصه‌ای برای ورود به بازارهای جهانی و یافتن حمایت‌کننده مالی برای تولید دستاوردهای علمی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول