اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

والدین برای واکسیناسیون فرزندان خود تعجیل کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان یزد گفت: والدین نسبت به واکسیناسیون فرزندان دانش‌آموز خود علیه ویروس کرونا اهتمام بیشتری داشته باشند.

والدین برای واکسیناسیون فرزندان خود تعجیل کنند

محمدرضا میرجلیلی در گفت و گو با خبرنگار فارس از یزد در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان با بیان اینکه واکسن سینوفارم برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه این واکسن عارضه خاصی را برای گروه سنی یادشده به وجود نمی‌آورد از والدین دانش آموزان انتظار می‌رود که اهتمام بیشتری برای واکسیناسیون فرزندان خود و دریافت این واکسن داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان یزد افزود: امیدوار هستیم که بعد از رسیدن به درصد مورد نظر تزریق واکسن دانش‌آموزان، دوباره شاهد شکل‌گیری شور و نشاط در مدارس باشیم و در این مسیر نیازمند همراهی و همکاری دانش آموزان و اولیای آنها هستیم.

وی بیان کرد: همه مراکز تجمیعی تزریق واکسن بدون محدودیت در انتظار استقبال افراد بالای ۱۲ سال برای تزریق واکسن کرونا هستند و امید است که با همکاری هر چه بیشتر مردم بتوانیم به‌روزهای خوب پیش از این پاندمی بازگردیم.

میرجلیلی با بیان اینکه تاکنون ۸۸۱ هزار و ۴۴۸ دز واکسن در استان تزریق شده است ادامه داد: از این تعداد، ۶۰۸ هزار و ۵۳۴ واکسن تزریق شده دز اول و ۲۷۲ هزار و ۹۱۴ واکسن دز دوم بوده است.

وی عنوان کرد: بر این اساس تاکنون ۷۲ درصد جمعیت هدف استان یزد واکسینه شده اند و این آمار جدای از واکسیناسیون گروه سنی زیر ۱۸ سال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان یزد تصریح کرد: همچنین بر اساس اطلاعات ثبت شده از مراکز واکسیناسیون، گروه سنی ۶۵ تا ۶۹ سال با ۸۳/۹ درصد و گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال با ۵۵/۹ درصد به ترتیب به عنوان بیشترین و کمترین دریافت کننده واکسن معرفی شده اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول