اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

نیمه آبان ماه آموزش دانش‌آموزان به صورت حضوری

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: پس از واکسینه شده دانش‌آموزان از نیمه آبان ماه آموزش دانش آموزان به صورت حضوری خواهد بود.

نیمه آبان ماه آموزش دانش‌آموزان به صورت حضوری

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، هم اکنون در تمامی مدارس روستایی و عشایری سیستان و بلوچستان که جمعیت کمتر از۵۰ نفر را دارد آموزش ها به صورت حضوری است.

پس از واکسینه شده دانش‌آموزان از نیمه آبان ماه آموزش دانش آموزان به صورت حضوری خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان افزود: طی یک هفته گذشته ۲۳ درصد از دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم استان واکسینه شده است،  پیش‌بینی می‌کنیم در هفته آینده شرایط بسیار بهتری را داشته باشیم.

حمیدرضا رخشانی ادامه داد: 85 درصد از همکاران ما دوز اول واکسن کرونا و بیش از ۵۰ درصد نیز هر دو دوز واکسن خود را دریافت کردند.

وی بیان کرد: از نیمه آبان ماه فعالیت تمامی مدارس به صورت حضوری و با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی خواهد بود، در برنامه شاد بیش از 300 گروه در رابطه با انجام واکسیناسیون فعالیت دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت غیر حضوری مدارس علاوه بر افت آموزشی و بازماندگان پنهان تحصیلی، مشکلاتی از جمله چاقی و... را به وجود می آورد.

 


 تغییر زندگی فردی و اجتماعی در پسا کرونا

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: در پسا کرونا یا دوران زندگی با کرونا بایستی با توانمند سازی جامعه، بهبود و افزایش کیفیت زندگی مردم را شاهد باشیم

حسین مسگرانی افزود: رسانه ها نقش بسیار مهم و تاثیر گذاری در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی برای مهار کرونا دارند،  رسانه ها با اطلاع رسانی دقیق و درج مطالب آموزشی می‌توانند در ارتقای دانش مردم نقش موثری داشته باشد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: فضای تبلیغات محیطی می‌تواندکمک بسیار موثری را در حوزه اطلاع رسانی و آموزش داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز اظهار کرد: هم اکنون 177 بیمار که دارای مشکلات تنفسی هستند در بیمارستان های سطح استان بستری می باشند که از این تعداد 58 نفر طبق آزمایشات صورت گرفته مبتلا به کووید 19 هستند.

 دکتر سید محمد هاشمی شهری افزود: در شبانه روز گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در استان نداشته ایم و تعداد فوت شدگان در عدد 2540 نفر ثابت ماند

تزریق بیش از 1 میلیون واکسن کرونا در سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تاکنون بیش از یک میلیون دوز واکسن کرونا در سطح استان سیستان و بلوچستان تزریق شده است، 43 درصد افراد دوز اول و 20 درصد هر دو دوز خود را دریافت کردند، بیش از 70 درصد جامعه باید واکسینه شوند تا ایمنی نسبی بوجود آید.

 دکتر سید محمد هاشمی شهری افزود: بالغ بر دو سوم بیمارانی که فوت شده اند واکسن نزده اند یا فقط یک دوز واکسن را تزریق نموده اند، کرونا تمام ابعاد زندگی جوامع بشری را تحت تاثیر قرار داده است، برخی از این تاثیرات مثبت و منفی است که حتی پس از پایان همه گیری کرونا ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: در سیستان و بلوچستان این همه گیری باعث شد توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی را شاهد باشیم، در پیک سوم کرونا هیچگونه مشکلی بابت دارو و تجهیزات نداشتیم، در زمان کمبود کشوری سرم، به استان های دیگر که با کمبود سرم روبرو بودند کمک شد.

 دکتر سید محمد هاشمی شهری افزود: ا اجرای گام پنجم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و راه اندازی مراکز واکسیناسیون توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شاهد تسریع روند واکسیناسیون در سطح استان بودیم،  از 11 مرکز واکسیناسیون شهر زاهدان 3 مرکز را سپاه پاسداران راه اندازی کرده و در شهرهای جنوبی استان نیز تقریبا نصف مراکز را سپاه راه اندازی کرده است.

انتهای پیام/3139

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول