اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

سرعت گرفتن طرح تابعیتی فرزندان مادر ایرانی در گلستان/ ثبت‎نام ۶ هزار اتباع برای صدور شناسنامه

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان از ثبت‎نام ۶ هزار اتباع ساکن در گلستان برای صدور شناسنامه در طرح تابعیتی فرزندان مادر ایرانی خبر داد.

سرعت گرفتن طرح تابعیتی فرزندان مادر ایرانی در گلستان/ ثبت‎نام ۶ هزار اتباع برای صدور شناسنامه

علی‌اصغر میرزایی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس از گرگان، با اشاره به سکونت ۳۰ هزار اتباع خارجی در گلستان اظهار کرد: طرح تابعیت فرزندان مادر ایرانی از ابتدای سال جاری در استان در حال اجراست، در سامانه‎ای که تعریف‌شده افراد مشمول این طرح ثبت‎نام کردند و براساس روال‌کاری از طریق دفاتر کفالت در گرگان و گنبدکاووس نوبت‎دهی انجام می‎شود.

وی شهرستان‎های مجاز برای اقامت اتباع خارجی را گرگان و گنبدکاووس عنوان کرد و افزود: یک دفتر کفالت در گنبدکاووس و دو دفتر کفالت در گرگان وجود دارد، فرزندان اتباعی که مادران ایرانی دارند به دفتر کفالت مراجعه و در سامانه ثبت‌نام کنند در مدتی که این طرح در حال اجراست به نظر می‎رسد اکثریت افراد مشمول این طرح ثبت‎نام کردند و باید برای صدور شناسنامه مراحل قانونی انجام شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان با بیان اینکه تاکنون حدود ۶ هزار نفر در طرح تابعیت فرزندان مادر ایرانی ثبت‎نام شده در استان داریم، افزود: فرایند انجام این کار مقداری طولانی است چرا که باید راست‎آزمایی انجام شود،در ابتدای کار به دلیل زیاد بودن حجم پرونده‎ها، بررسی‎ها پیچیدگی‎های خاص خودش را داشت اما تا کنون بیش از ۱۰۰ مورد به نتیجه رسیده و شناسنامه برای فرزندان اتباعی که مادرانشان شناسنامه ایرانی دارند، صادر شده است.

*مقدمات لازم برای واکسیناسیون اتباع خارجی مقابل کرونا فراهم شده است

میرزایی در خصوص اشتغال افرادی که هیچ‎گونه اسناد هویتی ندارند،گفت: این افراد در صورت درخواست کار برای آنها پروانه کار صادر می‎شود، در استان افراد زیادی پروانه کار دارند و هیچ‌گونه مشکلی برای اشتغال آنها وجود ندارد.

وی با اشاره به تزریق واکسن کرونا برای اتباع خارجی در استان گفت: بسیاری از اتباع خارجی استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، اتباع خارجی ساکن در استان می‎توانند برای تزریق واکسن کرونا به پایگاه‌های موجود در سطح شهر مراجعه کنند، مقدمات برای تزریق واکسن کرونای اتباع خارجی در استان فراهم شده است.

انتهای پیام/۸۳۰۱۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول