اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مردم در انتظار سکانس پایانی انتخاب استاندار گلستان با دستور وزیر کشور

با وجود آنکه دولت سیزدهم وارد ماه دوم فعالیت جهادی خود شده است اما کلید امارت برخی از استانداری‌های کشور مشخص نشده و گلستان از این قضیه مستثنی نیست و مردم این خطه شمالی در انتظار سکانس پایانی انتخاب استاندار گلستان با دستور وزیر کشور هستند.

مردم در انتظار سکانس پایانی انتخاب استاندار گلستان با دستور وزیر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، انتظارها به سر آمده و جریانات سیاسی و مردمی در انتظار فصل جدیدی از کار و تلاش در استان گلستان هستند این استان با وجود ظرفیت‌های مختلف گرچه قدم‌‌های مثبتی از  تدابیر استانداران گذشته به خود دیده است اما همچنان در بسیاری از شاخصه‌های اقتصادی، اشتغال، فرهنگ، صنعت و گردشگری رنج می‌برد که پایین بودن درآمد سرانه مردم گلستان گویای شفافی از این وضعیت بغرنج است.

از زمانی که دولت مردمی به ریاست جمهوری «آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی» شکل گرفت امید مردم برای تغییر و تحول قوت گرفت تا طعم شیرین خدمت بتواند تلخی کم کاری مسوولان ناکارآمد را از کام مردم بزداید و مردم در انتظار سکانس پایانی انتخاب استاندار گلستان با دستور وزیر کشور هستند.

استان گلستان دارای نیروهای بومی در تراز ملی است و می‌طلبد دولت سیزدهم فردی را به عنوان سکاندار این استان انتخاب کند که با وجود داشتن روحیه جهادی و انقلابی فردی بومی استان باشد تا از ظرفیت آنها برای توسعه استان بهره گرفت.

گلستان از سال 1377 تاکنون شاهد استانداران متعدی بوده است که هر کدام اقدامات خوبی را برای استان انجام دادند اما آنچه که بر همگان مبرهن است این است که مزیت استانداران غیربومی از استانداران بومی بیشتر نیست و از دولت سیزدهم انتظار می‌رود که برای گلستان یک استاندار بومی، توانمند، جهادی و انقلابی انتخاب کند تا بتواند استان را به سمت پیشرفت و توسعه سوق دهد.

 

 انقلابی بودن یکی از شاخصه‌های مهم انتخاب استاندار از سوی دولت سیزدهم است با وجود ظرفیت‌های بسیاری که در استان وجود دارد از قبیل گردشگری، کشاورزی، معدنی،‌ صنایع‌دستی و غیره که زمینه را برای بهترین فرصت سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است اما فقدان مدیران بومی و کارآمد با روحیه جهادی و انقلابی سبب شده تا استان گلستان تنها در نام و آوازه شهرت داشته باشد و از ظرفیت‌های طبیعی و نیروی انسانی به شایستگی استفاده نشود.

استان گلستان نیازمند یک استاندار با مدیریت جهادی است که به ظرفیت‌های استان توجه ویژه‌ای کند با توجه به اینکه گلستان همجوار کشورهای آسیای میانه است و با داشتن مرزهای جاده‌ای و ریلی می‌تواند زمینه‌ساز توسعه تجارت خارجی در استان باشد که شکوفایی این ظرفیت ها در گلستان نیازمند یک استاندار انقلابی، توانند و با مدیریت جهادی است.

==========

سمیرا رجبی

=========

انتهای پیام/۸۳۰۱۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول