اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

۶۰۰ هکتار موقوفه زراعی در آزادشهر با نیات واقفین کشت می‌شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آزادشهر گفت: در حال حاضر ۶۰۰ هکتار موقوفه زراعی در شهرستان با نیات واقفین کشت شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

۶۰۰ هکتار موقوفه زراعی در آزادشهر با نیات واقفین کشت می‌شود

حجت‌الاسلام سیدرضا موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: در شهرستان آزادشهر بیش از ۶۰۰ هکتار موقوفات زراعی وجود دارد که شاخص‌ترین آن موقوفه «میرسعدالله موسوی ایلخانی» با مساحت ۳۶۴ هکتار است.

وی تصریح کرد: این باغ بزرگترین باغ موقوفه یکپارچه کشور بوده که در ۳۳۷ هکتار آن درخت مثمر و در بیش از ۱۵۰ هکتار آن درخت غیرمثمر برای زراعت چوب کشت می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آزادشهر خاطرنشان کرد: در این موقوفه علاوه بر محصولات باغی، محصولات زراعی هم کشت شده و پروژه جدید پرورش آبزیان سردابی و ماهیان خاویاری نیز در حال اجرا بوده که تا پایان سال تجهیز شده و از سال آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در این موقوفه در حوزه پرورش ماهیان سردابی و خاویاری به صورت مشارکتی بین سرمایه‌گذار بخش خصوصی و خود موقوفه انجام می‌شود.

موسوی گفت: در راستای کمک به اقشار کم درآمد و آسیب‌دیدگان از کرونا و اجرای «طرح مهر تحصیلی» از طرف اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیش از ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۱۲۵ میلیون تومان و بیش از ۸۰ بسته لوازم‌التحریر به ارزش بیش از ۱۸ میلیون تومان تهیه و بین جامعه هدف توزیع شد.

وی بیان کرد: در ایام محرم و صفر بیش از ۲۰ هزار پرس غذای گرم تهیه و بین اقشار کم‌درآمد و در حاشیه شهر توزیع شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آزادشهر در راستای تثبیت موقوفات خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ موقوفه در حوزه شهرستان نقشه‌برداری شده و در لایه اوقاف کاداستر ثبت املاک و اسناد جانمایی شده است.

وی در خصوص فعالیت های عمرانی و فرهنگی در بقاع متبرکه اظهار کرد: در شهرستان آزادشهر ۶ بقعه و ۱۱۵ موقوفه اعم از انتفاعی و منفعتی وجود دارد که شاخص‌ترین بقعه شهرستان امامزاده محمدبن جعفر و زید معروف به «آق امام» بوده و عموی امام رضا (ع) در آن مدفون است.

موسوی بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی خوبی مانند طرح «آرامش بهاری»، ضیافت الهی، سوگواری یاس نبوی و غیره  در بقاع متبرکه انجام شده و در حوزه فعالیت‌های عمرانی در سطع بقاع متبرکه احداث شبستان و ساخت ضریح در امامزاده ابوالقاسم روستای کاشیدار، گچ‌کاری امامزاده محمد آباد روستای تیل آباد، سنگ کاری گچ کاری و برقکاری امامزادگان آق امام به مساحت بیش از ۲ هزار مترمربع با اعتبار بیش از ۷۰۰ میلیون تومان در دست اجرا است.

وی گفت: امسال ۶ موقوفه جدید با نیت خیرات و مبرات و عزاداری اهل بیت (ع) در حوزه شهرستان ثبت شده است.

انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول