اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

95 درصد سالمندان زنجانی واکسینه شدند

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به واکسیناسیون 95 درصدی سالمندان زنجانی گفت: در حال توجیه سایر سالمندان برای واکسیناسیون هستیم.

95 درصد سالمندان زنجانی واکسینه شدند

هدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۹ هزار و ۲۷۷ سالمند زنجانی در قالب ۱۵ هزار ۴۹۸ خانوار زیرپوشش کمیته امداد استان قرار دارند که از خدمات متنوع این نهاد بهره‌مند هستند.
وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۷ هزار و ۴۶۷ نفر در مناطق شهری ۱۱ هزار و ۸۱۰ نفر ساکن مناطق روستایی هستند، افزود: ۶۴۴ سالمند زیرپوشش کمیته امداد استان زنجان نیز دارای بیماری صعب‌العلاح بوده که از این تعداد ۲۱۰ سالمند زمین‌گیر هستند.
مدیر کل کمیته امداد استان مشکلات دوران سالمندی را یکی از موضوعات مهم جامعه و خانواده عنوان کرد و افزود: پدیده سالمندی بر هزینه خانوار اثر نامطلوبی داشته و تلاش کمیته امداد رفع مشکلات سالمندان زیرپوشش با مشارکت خیران بوده برنامه‌های ویژه‌ای برای این گروه از جامعه هدف خود در طول سال بر اساس نیاز آنها اجرایی می‌کند.
وی با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و نیاز شدید سالمندان زیرپوشش به کمک‌های معیشتی و مراقبت‌های بهداشتی افزود: توزیع بسته‌های بهداشتی، بازدید از خانواده‌ها در قالب طرح مفتاح‌الجنه، توزیع غذای گرم بین سالمندان، توزیع بسته‌های معیشتی و ارائه آموزش‌های پیشگیری از کرونا بصورت چهره به چهره توسط مدد کاران و استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها برای کمک به معیشت سالمندان از اقدامات موثر کمیته امداد استان زنجان برای سالمندان است.
صفری به پیگیری واکسیانسیون سامندان نیز اشاره کرد و گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، بسیج و مدد کاران این نهاد بالای ۹۵ درصد سالمندان زیرپوشش این نهاد علیه ویروس کرونا واکسینه شدند و الباقی افراد نیز با مراجعه حضوری مشاوران و مدد کاران بصورت چهره به چهره و میدانی در حال انجام است.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه تأمین لوازم بهداشتی و توان‌بخشی به سالمندان فاقد توان حرکتی نیز از اقدامات دیگر کمیته امداد استان زنجان است افزود: تهیه و تحویل ویلچر، تخت، سمعک، تشک طبی و مواج، واکر، عصا، دستشویی فرنگی و پوشینه با استفاده از کمک‌های خیران و منابع داخلی کمیته امداد از خدمات ویژه دیگر این نهاد به سالمندان زیرپوشش است.
صفری افزود: همزمان با هفته سالمند از سوی ستاد مرکز بیش از ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار برای ۶۰۰ نفر از سالمندان با سرانه هر سالمند ۲۰۰ هزار تومان در قالب تهیه سبد غذایی، پک بهداشتی و یا هدیه کارت تحویل این سالمندان می‌شود.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول