اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

گیلانی‌ها آماده کاهش دمای محسوس باشند

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور اطلاعیه هشداری سطح نارنجی در استان خبر داد و گفت: در پی فعالیت سامانه سرد و بارشی هوای استان بین 4 تا 9 درجه کاهش پیدا خواهد کرد.

گیلانی‌ها آماده کاهش دمای محسوس باشند

محمد دادرس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان طی روزهای آینده اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده نفوذ سامانه خنک و بارشی طی امروز تا پایان هفته در منطقه است.

وی در تشریح سامانه خنک و بارشی نیز گفت: طی این مدت ابرناکی، مه‌آلود بودن هوا، بارندگی و وزش باد و پاره‌ای از نقاط شدید احتمالاً خیلی شدید و رعدوبرق مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور اطلاعیه هشداری سطح نارنجی هواشناسی در استان خبر داد و افزود: به جهت فعالیت تناوبی سامانه بارشی و وزش باد و مخاطراتی اعم از بارندگی و وزش باد که در بعضی نقاط شدید هست، اطلاعیه هشداری سطح نارنجی صادرشده است.

دادرس از کاهش محسوس دما در استان خبر داد و بیان کرد: در پی بارش باران دمای هوا در استان چهار تا ۹ درجه کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به برخی مخاطرات در پی فعالیت سامانه بارشی جدید تصریح کرد: آب‌گرفتگی منطقه‌ای، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، آسیب به سازه‌ها، رانش و لغزش و برخورد صاعقه ازجمله مخاطرات سامانه بارشی خواهند بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان همچنین توصیه‌هایی به گیلانیان در پی فعالیت سامانه سرد و بارشی کرد و گفت: لازم است بخش‌های مختلف کشاورزی اعم از مرغداران گلخانه داران تعمیرات لازم را به عمل‌آورند، در ترددهای جاده‌ای به جهت لغزش سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی احتیاط شود، تمهیدات لازم در جابجایی عشایر کوچ رو و چرای دام صورت بگیرد و از تردد، استقرار و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها نیز پرهیز شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول