اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

بوستر پمپ چیست؟

به مجموع یک یا چند پمپ آب که به صورت موازی به وسیله کلکتور و اتصالات به یکدیگر متصل میشوند پکیج بوستر پمپ آب گفته میشود.

بوستر پمپ چیست؟

به مجموع یک یا چند پمپ آب که به صورت موازی به وسیله کلکتور و اتصالات به یکدیگر متصل میشوند پکیج بوستر پمپ آب گفته میشود، بوستر پمپ شامل دو یا چند پمپ آب می باشد که برای افزایش و حفظ فشار آب به کار می رود، بوستر پمپ ها اغلب مواقع برای مصارفی استفاده می شوند که جریان آب به صورت ناپایدار و متغیر است و در زمان مصرف واحدها میزان فشار آب به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا می کند، به بیان ساده تر در بعضی از ساختمانها تعداد واحد ها و تعداد طبقات زیاد هست و آب شهری جوابگو نیاز مصرفی نیست، به همین خاطر از بوستر پمپ جهت تامین فشار استفاده میکنند.

مزایای استفاده از بوستر پمپ:

از عمده مزایای بوستر پمپ آبرسانی دور متغیر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- کاهش مصرف انرژی

2- کاهش استهلاک کوپلینگ و قطعات متحرک الکتروپمپ ها

3- تغییر دور پمپ ها به وسیله اینورتر متعاقبا باعث کاهش میزان صدای بوستر پمپ آب، کاهش استهلاک سیستم لوله کشی ساختمان می شود.

4- حذف ضربه قوچ در شبکه مصرفی به علت خاموش و روشن نشدن آنی الکتروپمپ ها

5- پمپاژ آب برحسب نیاز مصرفی واحدها

6- وجود پمپ رزرو و عدم قطعی آب در مواقع سرویس و تعمیر پمپ آب در حال کار

7- قابلیت سرویس بوستر پمپ در حین کار

8- هزینه تعمیر و نگهداری پایین

 اجزاء تشکیل دهنده بوستر پمپ 

بوستر پمپ آب متشکل از:

 پمپ آب
تابلو فرمان
شیر فلکه های ورودی
شیرفلکه های خروجی
شیر صافی
شیر یکطرفه
لرزه گیر
فلنچ و مهره و ماسوره
کلکتورهای ورودی و خروجی
منبع تحت فشار
پرشر ترانسمیتر (سنسور فشار) برای سیستم های دور متغیر
پرشر سوئیچ برای سیستم های دور ثابت
مانومتر
شاسی یکپارچه
پلیت
لوله تخلیه

موارد کاربرد بوستر پمپ آب

امروزه با توجه به افزایش جمعیت در کلان شهرها و رشد فرهنگ آپارتمان نشینی و همچنین کمبود آب در اغلب شهرها و صنایع مختلف گستره استفاده از بوستر پمپ آب بسیار وسیع شده است از بوستر پمپ آبرسانی برای افزایش فشار آب برای ساختمان هایی که در انتهای خط لوله آب شهری قرار دارند، برای تقویت فشار آب ساختمان های مرتفع، مراکز تجاری، استادیوم های ورزشی، سیستم های اطفاء، مصارف کشاورزی و سیستم های تصفیه آب و  RO

انواع بوستر پمپ آب:

1- بوستر پمپ آتش نشانی دور ثابت
2- بوستر پمپ آبیاری 
3- بوستر پمپ آبرسانی آب مصرفی ساختمان ها و بیمارستان ها 

منبع تحت فشار چیست؟

مخزن تحت فشار با ذخیره نمودن آب مورد نیاز پمپ آب، با فشار مناسب نیاز به روشن و خاموش شدن مداوم پمپ آب را کاهش میدهد هرچه قدر حجم منبع تحت فشار بیشتر باشد میزان دفعات روشن و خاموش شدن پمپ آب کاهش می یابد.

مزیت استفاده از مخزن تحت فشار:

یکی از مزیت های منبع تحت فشار، کاهش هزینه های برق ناشی از کارکردن مداوم پمپ آب، کاهش استهلاک پمپ، کاهش استهلاک شبکه آبرسانی داخل ساختمان با مهارنمودن میزان ضربات مکانیکی ناشی از روشن و خاموش شدن پمپ و... می باشد.

انواع منبع تحت فشار:

به طور کلی منبع تحت فشار به دو دسته منبع تحت فشار تیوپ دار و منبع تحت فشار بدون تیوپ که به مخزن دیافراگمی نیز مشهور است،‌ تقسیم بندی می شود.

·مخزن تحت فشار دیافراگمی:

در این نوع از منابع تحت فشار، یا همان منبع دیافراگمی مخازن غشا (تیوپ داخل مخزن) یا همان دیافراگم محل ذخیره آب و هوای فشرده شده را از هم جدا می نماید که تیوپ منبع دیافراگمی غیر قابل تعویض میباشد.

·منبع تحت فشار تیوپی:

این نوع منبع تحت فشار به جای دارا بودن دیافراگم، دارای تیوپ داخل مخزن می باشد که آب و هوای فشرده شده را از هم جدا می نماید در این دسته از منابع امکان تعویض تیوپ منبع وجود دارد.

حال این سوال پیش می آید که کدام نوع از منابع تحت فشار بهتر است؟ آیا منبع تحت فشار تیوپی بهتر است یا منبع دیافراگمی؟

در پاسخ باید گفت که عمر منبع دیافراگمی معمولا از منبع تیوپی بیشتر است، اما از لحاظ قیمتی منبع انبساط دیافراگمی گرانتر خواهد بود و همچنین تعمیرآن خیلی دشوار می باشد.

همچنین به دلیل عدم تعویض تیوپ داخل منبع دیافراگمی، چنانچه تیوپ این منبع تحت فشار خراب شود به احتمال بسیار زیاد مجبور به خرید یک منبع انبساط جدید خواهید شد.

در اغلب مواقع خریداران با این سوال برمیخورند که بهترین منبع تحت فشار کدام است؟

در پاسخ باید بگوییم که منبع تحت فشار زیلمت ایتالیا در بین کلیه تولید کنندگان منبع تحت فشار از کیفیت بالاتری برخوردار است

برای خرید منبع تحت فشار دیافراگمی می توانید روی برند زیلمت ایتالیا با عنوان منبع تحت فشار دیافراگمی زیلمت اقدام نماییم.

·شرایط نگهداری منبع تحت فشار ( منبع انبساط):

بیشترین فشار تنظیم شده برای پمپ آب باید همیشه متناسب با فشار کاری منبع انبساط باشد.

چنانچه توان پمپ مورد نظر و حجم منبع تحت فشار و فشار ماکزیمم و میبینمم پمپ را درست انتخاب کنید، مانع از روشن شدن و خاموش شدن مکرر پمپ آب میشود. اگر این مسئله را رعایت نکنید به شدت روی عمر پمپ آب و تیوپ منبع تحت فشار تاثیرگذار خواهد بود

یکی از راهکارهایی که می توانیم منبع تحت فشار را در برابر پارگی تیوپ منبع تحت فشار محافظت کنیم، استفاده از شیرصافی و شیریکطرفه می باشد.

شرکت آوین پمپ بعنوان بزرگترین مولتی برند تاسیسات آبرسانی کشور و طراح و سازنده انواع بوستر پمپ آبرسانی و آتش نشانی با تجهیز دوفاز کارخانه تولیدی، به شما مصرف کننده گرامی تعهد ارائه محصول اورجینال و با کیفیت به همراه گارانتی و تضمین قطعات و خدمات پس از فروش را میدهد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول