اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ثبت 55 وقف به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال در استان مرکزی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: طی یک سال اخیر سال تاکنون ۵۵ مورد وقف جدید به ارزش ۳00 میلیارد ریال در قالب کمک به فقرا، خیرات، دارو و درمان ثبت شده است.

ثبت 55 وقف به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام واحدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن دهه وقف اظهار کرد: دوشنبه دوازدهم مهر نخستین دهه از ایام وقف است که به نام روز وقف، رسانه، تکریم واقفان خیراندیش نام‌گذاری شده است.

وی تصریح کرد: سه‌شنبه وقف ـ ترویج فرهنگ قرآن ـ عترت و مهدویت، چهارشنبه وقف ـ خدمات فرهنگی و اجتماعی به جامعه، پنجشنبه وقف ـ بقاع متبرکه ترویج فرهنگ زیارت، جمعه ـ وقف، کاهش آسیب‌های اجتماعی، شنبه هفدهم مهر ـ وقف توسعه و  فرهنگ و تمدن اسلامی، یکشنبه ـ وقف توسعه آموزش و پژوهش و حمایت از نخبگان و مؤسسات دانش‌بنیان، دوشنبه ـ وقف سلامت و بهداشت جامعه، سه‌شنبه ـ وقف، اشتغال و تولید، چهارشنبه ـ وقف جمعی، توسعه مشارکت‌های اجتماعی نام‌گذاری شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به برنامه‌های این دهه بیان داشت: برگزاری همایش یاوران وقف یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در استان است که در این برنامه از واقفین و خیرین این حوزه تقدیر می‌شود.

واحدی، برپایی ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» در شهرستان‌های استان، برگزاری مراسم روز رحلت پیامبر اسلام در ۳۱ بقاع متبرکه استان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، گل‌باران شهدای مدفون در بقاع متبرکه در شهرستان‌ها، دیدار با جانبازان، برپایی نمایشگاه دستاوردهای اوقاف، دیدار با مسؤولین استانی و نمایندگان مردم در مجلس، برگزاری مسابقات فرهنگی، تکریم مدافعان سلامت، عیادت از بیماران، نشست با فعالان اقتصادی، دیدار با مجموعه‌های فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان، افتتاح و کلنگ‌زنی برخی از پروژه‌ها را از برنامه‌های این دهه برشمرد.

وی همچنین بیان کرد: طی یک سال اخیر تاکنون ۵۵ مورد وقف جدید به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال در قالب کمک به فقرا، خیرات، دارو و درمان ثبت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: حمایت از ۵۴ خانواده زندانی به ارزش ۷۲۰ میلیون ریال، کمک به ۱۷ زوج در خصوص خرید جهیزیه و کمک‌هزینه ازدواج به ارزش ۵.۹ میلیارد ریال، توزیع ۷۵ هزار بسته معیشتی از محل موقوفات به ارزش ۲۲۰ میلیارد ریال بین نیازمندانی که تحت پوشش هیچ نهادی حمایتی نیستند، توزیع ۷۱ هزار بسته غذایی گرم، توزیع ۵۶۶۹ سبد بهداشتی، توزیع بسته‌های مهر تحصیلی به تعداد ۱۰۲۶ بسته، پرداخت کمک‌هزینه دارو و درمان به ۷۰۰ نفر و کمک به ایتام به تعداد ۴۷۰۰ نفر بخشی از اقدامات صورت گرفته در طول یک سال گذشته است.

واحدی کلنگ‌زنی مجموعه گلخانه‌ای کشت آناناس، آغاز پروژه ۸۱۰۰ واحدی طرح اقدام مسکن ملی، آغاز فاز دوم پروژه ۱۰۰ کیلوواتی انرژی خورشیدی و مطالعه و امکان‌سنجی برخی طرح‌های دانش‌بنیان را از جمله اقداماتی بیان کرد که در سطح استان انجام شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول