اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

پدر پزشکیار شهید گردان قمر بنی‌هاشم به رحمت ایزدی پیوست

محمود فرهمند صدیق پدر شهید محسن فرهمند صدیق روز گذشته (یکشنبه ۱۱ مهر ماه) به علت کهولت سن درگذشت و در قطعه 56 بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

پدر پزشکیار شهید گردان قمر بنی‌هاشم به رحمت ایزدی پیوست

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، مراسم تدفین و تشییع محمود فرهمند صدیق پدر شهید محسن فرهمند صدیق، عصر روز گذشته (یکشنبه ۱۱ مهرماه) در قطعه خانواده شهدا واقع در قطعه ۵۶ بهشت زهرا برگزار شد.

به همین مناسبت، مراسم بزرگداشتی روز جمعه ۱۶ مهرماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر سر مزار این پدر شهید در ساعت ۷:۳۰ صبح منعقد می‌شود. 

شهید محسن فرهمند صدیق، پزشکیار گردان قمر بنی‌هاشم در ۲۱ مهر ماه سال ۱۳۴۱ به دنیا آمد. در دوران کودکی چون بسیار بازیگوش و فعال بود، حوادث خطرناکی مانند افتادن از پشت یک کامیون یا سقوط در درون چاه را تجربه کرد. اما چون خدا برای او شهادت را در نظر گرفته بود، از آن اتفاقات جان سالم به در برد. سال آخر از دبیرستان مروی تهران فارغ التحصیل شد و بلافاصله وارد سپاه پاسداران شد. او در لباس پاسداری محافظ شخصیت‌های مهم انقلاب از جمله نخست‌وزیر بود.

سرانجام شهید محسن فرهمند صدیق در عملیات والفجر ۸ در جزیره ام‌الرصاص در سال ۱۳۶۴ به شهادت رسید. او تا مدت‌ها مفقودالاثر بود تا اینکه پیکر پاکش بعد از ۱۲ سال در سال ۱۳۷۶ تفحص شد و در قطعه ۵۰ بهشت زهرای تهران آرام گرفت. مادر محسن که شهادت او را باور نداشت، بعد  از بازگشت پیکر فرزندش،‌ سه ماه بعد سکته کرد و بیمار شد. این مادر شهید بعد از یک دوره بیماری در سال ۱۳۷۹ به فرزند شهیدش پیوست.

انتهای  پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول