اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

واگذاری مدیریت پارک‌های جنگلی سمنان؛ در دستور کار منابع طبیعی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: واگذاری مدیریت پارک‌های جنگلی این استان در دستور کار منابع طبیعی قرار دارد.

واگذاری مدیریت پارک‌های جنگلی سمنان؛ در دستور کار منابع طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، جعفر مرادی‌حقیقی در جلسه شورای معاونین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۱۹ پارک جنگلی به وسعت ۹۲۹ هکتار در این استان وجود دارد که احاله مدیریت ۱۸ پارک جنگلی در ساله‌ای گذشته انجام شد.

وی با بیان اینکه احاله مدیریت پارک‌های جنگلی از سیاست‌های محوری سازمان جنگل‌ها است، افزود: مدیریت پارک‌های موجود در حریم شهری به شهرداری‌ها و پارک‌های خارج از حریم شهری به بخش خصوصی دارای صلاحیت محول می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ادامه داد: با واگذاری پارک‌های جنگلی، بهسازی، بازسازی، زیباسازی و چابک‌سازی صورت می‌گیرد؛ چراکه با این واگذاری‌ها شاهد ایجاد تأسیسات زیرساختی در این پارک‌ها برای ارائه خدمت بهتر به مردم هستیم.

مرادی‌حقیقی عنوان کرد: البته احاله مدیریت بر اساس طرح مصوب انجام می‌گیرد، در این طرح کلیه عملیات اجرایی و برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در سنوات آینده مشخص شده و مجری مطابق قرارداد رسمی و بر اساس ماده ۳ قانون حفاظت و بهره‌برداری سازمان جنگل‌ها موظف به اجرای برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در طرح است.

وی بیان کرد: علاوه بر آن درختان و اعیانی موجود در پارک به‌صورت امانی در اختیار مجری قرار می‌گیرد و آبیاری و مراقبت از درختان و تأسیسات پارک جنگلی از اهم وظایف مجری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: پس از احاله مدیریت پارک‌های جنگلی ناظرینی از کارشناسان مجرب به‌منظور نظارت بر اجرای صحیح کتابچه طرح بر عملکرد مجری نظارت می‌کنند تا مدیریت بهره‌برداری پارک به‌درستی انجام گیرد.

مرادی‌حقیقی اضافه کرد: سالانه چند هزار هکتار نهال‌کاری با گونه‌های مقاوم به خشکی و سازگار با محیط در مناطق مختلف استان سمنان انجام می‌گیرد که درصد بالایی از این عملیات مربوط به عملیات بیابان‌زدایی با کاشت گونه‌هایی نظیر تاغ است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: میزان تولید نهال در نهالستان‌های شاهرود، سمنان در سال ۱۴۰۰ حدود ۸۰۰ هزار اصله در سال است که با توجه به احداث سکوهای تولید نهال گلدانی، برنامه افزایش سهم تولید نهال‌های گلدانی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به وسعت زیاد این استان خواهان مشارکت و همکاری مردم همانند سال‌های گذشته به‌منظور حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی بخصوص در بحث قاچاق چوب تاغ، آتش‌سوزی و تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی استان شد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول