اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

حدود هفت درصد مخازن سدهای خوزستان آب دارند / سد دز در بدترین وضعیت ممکن

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: در حال حاضر حدود هفت درصد از مخازن سدهای خوزستان آبدار است.

حدود هفت درصد مخازن سدهای خوزستان آب دارند / سد دز در بدترین وضعیت ممکن

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، فرهاد ایزدجو، مدیرعامل سازمان آب‌وبرق خوزستان در نشست بررسی مشکلات آب‌و‌فاضلاب خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر حدود هفت درصد از مخازن سدهای خوزستان آبدار است و سد دز با حدود پنج درصد آب، بدترین وضعیت را در میان سدها دارا است‌.

وی افزود: با توجه به برآوردهای انجام شده، در شرایط محتمل پیش‌بینی شده برای پاییز، با کمبود حدود دو میلیارد و  ۶۰۰ میلیون متر مکعبی آب مواجه شویم که این عدد برای پیش‌بینی‌های با وضعیت بدتر، بالا است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به تصمیم‌گیری در خصوص کشت پاییزه در خوزستان عنوان کرد: تصویب الگوی کشت پاییزه از جمله اقدامات در ‌مدیریت کمی آب بوده و برداشت‌های کشت و صنعت‌ها محدود شده است تا بیشتر از حد مجاز برداشت نداشته باشند.

وی با بیان اینکه برداشت بیش از حد شرکت‌های نیشکر، آب پایین‌دست را از نظر کمی و کیفی دچار مشکل می‌کند، افزود: در حوزه دز، کشت کلزا و چغندر ممنوع شده است اما در برخی از حوزه‌ها تا حدودی مجاز است که کشت شود.

ایزدجو گفت: سه میلیارد و ۳۴۸ میلیون متر مکعب آب برای کشت پاییزه مصوب شده است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به آخرین وضعیت طرح میان مدت آبرسانی غدیر گفت: این طرح در سه جبهه کاری فعال است و با اجرای آن، کیفیت آب حدود ۵۰ درصد بهبود می‌یابد و دبی از ۱۰ متر مکعب به ۲۰ متر مکعب افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی طرح میان مدت آبرسانی غدیر حدود ۱۷.۵ درصد است و پیش‌بینی می‌کنیم در مدت زمان هشت ماه این طرح اجرایی و به اتمام برسد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول