اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نقشه رژیم صهیونیستی برای بر هم زدن روابط برادرانه در منطقه

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس گفت: ملت ایران از همه اقوام و مذاهب در حفظ خطوط مرزی بین‌المللی پافشاری می‌کند و آذربایجان و ترکیه را به عنوان همسایگان صمیمی خود می‌دانند و نسبت به نقشه‌های شوم رژیم صهیونیستی برای برهم زدن این برادری‌ها هشدار جدی می‌دهند.

نقشه رژیم صهیونیستی برای بر هم زدن روابط برادرانه در منطقه

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، غلامرضا نوری قزلجه در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 11 مهر) گفت: بار دیگر دستان خباثت‌آلود رژیم صهیونیستی در منطقه فعال شده و قصد ایجاد تنش میان کشورهای مسلمان، برادر و همسایه را دارد. 

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با تأکید بر احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی و  خطوط مرزی همه کشورهای همسایه از جمله جمهوری آذربایجان و ارمنستان خاطرنشان می‌شود جمهوری اسلامی ایران در سخت‌ترین شرایط سهل‌ترین امکانات را برای مبادلات دوجانبه و چندجانبه بین کشورهای همسایه شمال‌غرب فراهم کرده و تحت هیچ شرایطی کوچک‌ترین محدودیت را قائل نشده و همین سند محکمی است که همسایگان مذکور در این خصوص دلمشغولی داشته باشند و بخواهند برای حل آن به روش‌های غیرمرسوم و تحریک‌آمیز متوسل شوند. 

وی افزود: تأکید می‌کنم ملت ایران از همه اقوام و مذاهب به حفظ خطوط مرزی بین‌المللی و به رسمیت شناخته شده پافشاری کرده و کشورهای جمهوری آذربایجان و ترکیه را به عنوان برادران و همسایگان صمیمی خود می‌دانند و نسبت به نقشه‌های شوم رژیم صهیونیستی، برای به هم زدن این برادری‌ها و حسن همجواری‌ها هشدار جدی می‌دهند. 

وی خاطرنشان کرد: روند گرانی و تورم و قیمت ارز همچنان در کشور صعودی است و این به این معنی است که ارزش پول ملی رو به کاهش است، اما هنوز تکلیف بانک مرکزی کشور مشخص نشده. هنوز از اقدامات فوری که می‌توانست بر بازار و قیمت‌ها کنترل و نظارت داشته باشد خبری نیست. گرانی مردم را سخت آزار می‌دهد. مردم چشم انتظار اقدامات ضروری هستند. نگذارید امیدشان به ناامیدی بدل شود. 

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس اظهار داشت: ضمن تأئید توافق دوم سازمان انرژی اتمی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، این اقدامات سازنده را قدم‌های مثبتی برای احقاق حق ملت ایران در بهره‌گیری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای دانسته و صبر و تحمل مدنی منتقدان همیشگی اینگونه توافقات در این مورد ستودنی است و امید است با همین سبک و سیاق و با وحدت ملی، دولت سیزدهم را کمک کنیم تا از سکوت و روزمرگی در امر دیپلماسی خارجی رها شده و با یک عزم راسخ و عزتمندانه به فضای دیپلماسی فعال و سازنده وارد شده و نسبت به حل مسائل اساسی خارجی از جمله ادامه مذاکرات وین و احیای برجام، توسعه روابط با کشورهای اسلامی به ویژه همسایگان و تنش‌زدایی در روابط با کشورهای تأثیرگذار اقدامات ملموسی را به سرانجام برساند.  

وی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابی خود در حوزه‌های مختلف، از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول