اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

اپل به دنبال بمباران تبلیغاتی کاربران آیفون

اپل تغییراتی در سیاست حریم شخصی کاربران آیفون ایجاد کرده که نشانه ای از پیوستن آن به شرکت هایی مانند گوگل و فیس بوک در جهت برای بمباران تبلیغاتی کاربران محصولات اپل تلقی شده است.

اپل به دنبال بمباران تبلیغاتی کاربران آیفون

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، اپل در آوریل گذشته سیستم عامل آیفون را به روز کرد. در جریان این تغییر اکثر آیفون ها امکان ردگیری و بررسی فعالیت های مالکان خود را پس از جلب رضایت آنها پیدا کردند.

با دسترسی به این اطلاعات اپل می تواند مانند رقبای خود تبلیغات هدفمند را برای کاربران و مالکان آیفون نمایش دهد و از این طریق درآمد قابل توجهی به جیب بزند. این قابلیت شفافیت در زمینه ردگیری نرم افزارها یا ای تی تی نام گرفته و باعث نگرانی فیس بوک و گوگل شده که تا به حال در این زمینه بی رقیب بوده اند.

تحلیل گران بازار تبلیغات آنلاین بر این باورند که در مورد حضور قریب الوقوع اپل در بازار تبلیغات آنلاین نباید تردید داشت و احتمالا این شرکت در حالی که مدعی دفاع از حریم شخصی کاربران است، در پس پرده بر روی الگوریتم های جستجوی پیشرفته سرمایه گذاری می کند تا به سبک گوگل از ماهیت جستجوهای کاربران نیز مطلع شده و از این طریق هم کسب درآمد کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول