اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

خجسته: تغییر لوگو به این معنی است که رسانه به دنبال پیام جدید است

کارشناس رسانه گفت: وقتی یک رسانه می خواهد پیام جدیدی را به جامعه بدنه خود و جامعه مخاطبین خود بدهد،به سمت تغییر لوگو می رود. در اصل تغییر لوگو به این معنی است که شما پرچم را عوض کردید.

خجسته: تغییر لوگو به این معنی است که رسانه به دنبال پیام جدید است

«کمیل خجسته» کارشناس رسانه در گفت و گو با خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، درباره تغییر لوگوی رسانه ها گفت: لوگو همان پرچم و معرف هویت یک سازمان است. یکی از کارهای پرچم ها، هویت سازی است و این پرچم کمک می کند تا شخصیتی برای سازمان ایجاد کند و سازمان را به سمت اهداف خود هدایت کند.

وی ادامه داد: هر سازمانی برای رسیدن به موفقیت نیازمند این است که هویت سازمانی خود را بسازد و بازسازی کند و از آن مراقبت کند تا کنش گرهای درون سازمان از طرفی و از سویی مخاطبین با شناختی که پیدا می کنند، بتوانند نسبت مناسبی با اهداف و آرمان آن سازمان پیدا کنند.

وی با بیان اینکه تغییر لوگو به ساختار یک رسانه نیز مرتبط است، افزود: تغییر لوگو به آرمان یک رسانه برمی گردد. وقتی یک رسانه می خواهد پیام جدیدی را به جامعه بدنه خود و جامعه مخاطبین خود بدهد، یکی از کارهایی که می تواند انجام دهد تا نشان دهنده این باشد که من دارم تغییراتی بنیادین انجام می دهم، تغییر لوگو است. در اصل تغییر لوگو به این معنی است که شما پرچم را عوض کردید.

خجسته درباره اینکه چرا برخی رسانه ها به این سمت می روند؟ افزود: پیامی که صادر می کنند جه برای گروه درون سازمان و جه برای مخاطبی که آنها را دنبال می کرده و افرادی که نسبت به آن رسانه پیش فرض هایی داشتند. شما نشان تصویری درست می کنید که با آن تولید پیام می کنید. در اصل اگر لوگو را پرچم تصویر کنید، پرچم به دشمن یک پیام می دهد و به سربازان زیر آن پرچم یک پیام می دهد و به مخاطبانش هم یک پیام می دهد.

صاحبان رسانه ها با تغییر لوگو یک نشان تصویری در ذهن مخاطب درست می کنند که با آن تولید پیام می کنند و بدین وسیله می خواهند بگویند من اهدافم، رفتارم و سطح تکنولوژی ام تغییر کرده است.

وی درباره مزایا و معایب تغییر لوگو نیز گفت: تغییر لوگو یک ریسک محسوب می شود. ممکن است با این کار باعث شوید آن سازمان که اعتباری داشته با تغییر پرچم از بین برود. یکی از مشتقات تغییر برند کردن همان شکست برند است. یک زمانی شما با این پیام دامنه مخاطبانتان را توسعه می دهید و مخاطبتان را عوض می کنید و مخاطبی که نسبت به شما نگاه منفی دارد را جذب می کنید و توجه مخاطب را به سمت خودش جلب می کند.

خجسته با بیان اهمیت لوگو در رسانه ها گفت: در عصر امروز که عصر انقلاب دیجیتال و انقلاب انفجار اطلاعات است و مردم با محاصره داده و داده نما و فیک نیوز روبرو هستند، لوگوها در واقع مثل علامت استاندارد و نوعی اعتبار عمل می کنند. این مهم است که یک رسانه معتبر یک خبر را بگوید و لوگوها پیام آورشان هستند و مثل یک مُهر استاندارد عمل می کنند و در انبوه این بمبارانی که داده ها انسان را محاصره کرده است شما با لوگو و همان پرچم می توانید خبر درست را از خبر نادرست تشخیص دهید و تفکیک کنید.

وی با اشاره به موفقیت یک لوگو نیز گفت: اینکه مخاطب لوگو را دوست داشته باشد و بعد اینکه بر رفتار سازمان خود اثر بگذارد و اینکه هدفی که با تغییر لوگو دنبال می کرده را محقق کند و به آن برسد.

انتهای پیام/

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول