اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نظارت نمایندگان سازمان ملل بر روند انتخابات مجلس عراق

نمایندگی سازمان ملل متحد درعراق اعلام کرد که ناظران بین‌المللی را برای نظارت بر روند انتخابات مجلس عراق عازم این کشور می‌کند.

نظارت نمایندگان سازمان ملل بر  روند انتخابات مجلس عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان ملل متحد شنبه اعلام کرد که نمایندگان این سازمان  روند انتخابات مجلس عراق را نظارت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری «هابر ترک» نمایندگی سازمان ملل متحد در عراق (یونامی) شنبه اعلام کرد که ناظران بین‌المللی را برای اطمینان از موفقیت انتخابات پارلمانی عراق که قرار است 10 اکتبر (18 مهر) برگزار شود، اعزام می کند.

«ژانین آنتوانت پلاشارت» رئیس یونامی در یک نشست مطبوعاتی در عراق گفت: «سازمان ملل متحد ناظران بین‌المللی را در مراکز رای گیری مستقر می‌کند و همه نوع حمایت را برای موفقیت در انتخابات پارلمانی ارائه می‌دهد.»

پلاشارت  از شهروندان  عراقی خواست رای خود را بدهند و به آنها قول داد که صدای آنها شنیده می شود.

کمیسیون انتخابات عراق پیشتر گفته بود که بیش از 600 ناظر بی‌ المللی بر رأی گیری‌های 10 اکتبر نظارت خواهند کرد. این در حالی است که «مقتدی الصدر»، سیاستمدار برجسته عراق روز جمعه نسبت به هرگونه دخالت خارجی در انتخابات هشدار داد.

ارقام کمیسیون انتخابات عراق در ماه ژوئیه نشان داد که 3249 نامزد از 21 ائتلاف و 109 حزب و همچنین نامزدهای مستقل برای تصاحب 329 کرسی‌ مجلس نامزد خواهند شد. رای گیری ابتدا قرار بود در سال 2022 برگزار شود، اما احزاب سیاسی عراق پس از پاره‌ای اعتراضات، تصمیم به برگزاری انتخابات زود هنگام گرفتند.

پیش از این «مصطفی الکاظمی» نیز اعلام کرده بود که در انتخابات پارلمانی پیش رو کاندیدا نخواهد شد و تمام تلاش خود را برای اداره فعلی امور صرف می‌کند.

 در حالی که قرار است انتخابات زودهنگام پارلمان عراق، در تاریخ دهم اکتبر آتی (۱۸ مهر)، برگزار شود و بسیاری از تحلیلگران و ناظران سیاسی بعید نمی‌دانند که در آستانه انتخابات عراق، عملیات‌های تروریستی متعددی برای هدف قرار دادن مراکز انتخاباتی و پاکسازی شماری از نامزدهای انتخاباتی صورت گیرد و حتی تروریست‌ها کنترل برخی مناطق را به دست گیرند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول