اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

روایتی از شهید باکری؛ سردار آذری‌زبان در «عاشورا»/ نقش آفرینی حجازی فر در سریال استراتژیک سیمافیلم

هادی حجازی‌فر سینماگر ارزنده کشور که خود آذری‌زبان است کارگردانی سریال «عاشورا» با محوریت رشادت‌های لشکر عاشورا را عهده‌دار است.

روایتی از شهید باکری؛ سردار آذری‌زبان در «عاشورا»/ نقش آفرینی حجازی فر در سریال استراتژیک سیمافیلم

خبرگزاری فارس- مریم فیروزفر: امروز که با درایت و هوشمندی نیروهای نظامی کشور زمینه حضور رژیم صهیونیستی و دشمنان قسم‌خورده ایران در مرزهای شمالی کشور از سوی کشورهای متخاصم از بین می‌رود، ابراز خشم و شگفتی مجری تلویزیون دولت آذربایجان از نقش بر آب شدن توهمات‌شان دیدنی است.

 

 

مجری تلویزیونی توهمات پان‌ترکیست خود را در خصوص لشکر عاشورا نقش بر آب می‌بیند و با عصبانت می‌گوید مگر نمی‌گویید نفوذی دارید!؟ به لشکر عاشورا که در مرز آذربایجان هستند بگویید دستورات مرکز را انجام ندهند!

این عصبانیت نشان از غیرتمندی ایران و ایرانی دارد. ترک، کرد، بلوچ، فارس، گیلک و ... همه در مقابل دشمن ایران به دفاع برمی‌خیزند؛ موضوعی که بسیاری از دشمنان ایران در طول این سال‌ها فهمیده‌اند اما هنوز برخی دشمنان نمی‌دانند که ملت ایران اگر در برخی موضوعات اختلاف سلیقه داشته باشند اما در دفاع از خاک و ناموس کشور همدل و یکرنگ هستند.

 

در دوره دفاع مقدس هم شاهد رشادت‌های لشکر پرافتخار «۳۱ عاشورا» بودیم و امروز با درایت مدیران سازمان صدا و سیما و مرکز سیمافیلم سریالی با عنوان «عاشورا» به کارگردانی «هادی حجازی‌فر» در دستور کار قرار دارد. این سریال به رشادت‌های رزمندان لشکر ۳۱ عاشورا و سرداران بزرگ دوران دفاع مقدس، شهیدان «مهدی باکری» و «حمید باکری» از فرماندهان اسطوره‌ای آذری‌زبان می‌پردازد که اتفاقا در خوزستان به شهادت رسیدند.

رشادت این شهیدان آذری‌زبان و حضورشان در خوزستان نشان از پیوند ارس و اروند است. این شهیدان نشان دادند که برخلاف عقاید پان‌ترکیست‌ها همه برای وطن جانفشانی کردند و هیچ‌گاه نژاد و قومیت برتر از دفاع از وطن نبوده و نیست.

 

هادی حجازی‌فر سینماگر ارزنده کشور که خود آذری‌زبان است کارگردانی سریال «عاشورا» با محوریت رشادت‌های لشکر عاشورا را عهده‌دار است و هم‌اینک گروه در اطراف تهران مشغول ضبط صحنه‌های این سریال هستند. این سریال که بسیاری از بازیگران در آن با زبان آذری صحبت می‌کنند، ساختار متفاوتی دارد و به‌دلیل کیفیت بالای شنیده می‌شود نسخه سینمایی آن نیز برای اکران آماده نمایش شود. این اثر حماسی تاریخی نتیجه هوشمندی و درایت مدیریت مرکز سیمافیلم است زیرا مدت‌های زیادی بود که هنرمندان قصد تولید آثاری درباره شهیدان باکری را داشتند اما هیچ وقت شرایط آن فراهم نشد و کار به مرحله تولید نرسید. امروز با تولید این اثر شاخص در حوزه دفاع مقدس خط بطلانی بر توهمات رسانه‌ای پان‌ترک‌هاست.

 

مردم ایران وقتی پای دفاع از وطن به میان می‌آید همه قومیت‌هایش زیر پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و از جان مایه می‌گذارند.

این مجموعه هفت قسمتی پس از اتمام ضبط تصاویر در تهران، تبریز و زنجان در خوزستان تصویربرداری می‌شود.

این سریال به رشادت‌های لشکر ٣١ عاشورا می‌پردازد و ضمن نمایش فرازهایی از مجاهدت‌های خاموش برخی از دلاوران این لشکر در عملیات‌های خیبر و بدر و نمایش رشادت‌های «حمید باکری»، زندگی و شهادت «مهدی باکری» را محور داستان خود قرار داده است.

شهرام خلج گریمور نام‌آشنای تلویزیون و سینما، مدیر چهره‌پردازی این سریال، این روزها مشغول گریم بازیگران منتخب این مجموعه تلویزیونی است.

همچنین مهدی جعفری کارگردان تحسین شده جشنواره سی ونهم فیلمبرداری این سریال را عهده‌دار است.

 

سریال «عاشورا (ل ۳۱)» به تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفری در مرکز سیمافیلم تولید می‌شود.

هدفگذاری دقیق و توجه به مسائل استراتژیک در سیمافیلم که در ساخت سریال‌هایی از جمله «سلمان فارسی» به کارگردانی داود میرباقری، «موسی(ع)» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، «عاشورا» به کارگردانی هادی حجازی‌فر، «خانه امن» به کارگردانی احمد معظمی، «دادستان»، به کارگردانی مسعود ده‌نمکی و... به تصویر کشیده شده، نشان از دقت مدیران سازمان صدا و سیما در برملاکردن توهمات دشمنان و نمایش درست و دقیق شخصیت‌های مهم تاریخی، دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشور دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول