اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

آب گوارای دز به شبکه آب شرب خوزستان تزریق می‌شود

وزیر نیرو گفت: مساله مهم این است که آب گوارای دز در شبکه آب شرب خوزستان تزریق می‌شود.

آب گوارای دز به شبکه آب شرب خوزستان تزریق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو امروز در حاشیه بازدید از ایستگاه پمپاژ ام‌الدبس ضمن تاکید بر بررسی مسائل مربوط به آب و فاضلاب و به ویژه طرح غدیر اظهار کرد: طی سفر یک ماه گذشته دولت به خوزستان طرح‌هایی مصوب شد که مهم‌ترین علت سفر به خوزستان نیز بررسی اجرای آن مصوبات و طرح‌ها است.

وزیر نیرو در رابطه با آخرین وضعیت طرح آبرسانی غدیر عنوان کرد: مرحله اول پروژه آبرسانی غدیر در طول سالیان گذشته اجرا شده و در این زمینه ۱۰ مترمکعب بر ثانیه آب از کرخه در شبکه شهرها و روستاهای خوزستان تزریق می‌شود.

وی افزود: هرچند در اجرای طرح آبرسانی غدیر هنوز با نقطه مطلوب فاصله است و برای اجرا نیاز است تا با سرعت بیشتری پیش برویم اما در ماه اخیر این پروژه سرعت خوبی در اجرا داشته و تقریبا همه جبهه‌های کاری آن فعال شده است.

محرابیان با تاکید بر اینکه مرحله اول پروژه آبرسانی غدیر در طول سالیان قبل اجرا شده است گفت: در این زمینه ۱۰ مترمکعب بر ثانیه آب از کرخه در شبکه شهرها و روستاهای خوزستان تزریق می‌شود که در سفر ماه گذشته دولت به خوزستان مصوب شد این ۱۰ مترمکعب بر ثانیه آب، با اجرای خطوط جدید و ایستگاه‌های پمپاژ جدید به ۲۰ متر مکعب بر ثانیه برسد.

وی افزود: نکته مهم این است که بتوانیم ۱۰ متر مکعب آب‌ را از منبع آب جدید و از دز برداشت و به شبکه تزریق کنیم.

وزیر نیرو در تشریح مزایای این طرح بیان کرد: با اجرای طرح غدیر، حجم آب برای ۲۶ شهری که در مسیر اجرای طرح هستند تا ۱۰ سال آینده کافی خواهد بود و مساله‌ای در تامین آب نخواهند داشت و آب پایدار خواهد شد.

وی افزود: مساله مهم این است که آب گوارای دز در شبکه آب شرب خوزستان تزریق می‌شود.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول