اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

این شرکت فرزند تحریم است/ ممنوعیت واردات همچون تحریم فرصت است

یک تولیدکننده لوازم خانگی در مازندران که راه‌اندازی کارخانه‌اش را فرصتی می‌داند که در تحریم به‌دست آمد می‌گوید؛ اینکه عدم واردات لوازم خانگی باعث پاسخگو نبودن شرکت‌های داخلی و ارائه خدمات پس از فروش ضعیف می‌شود تفکر اشتباهی است.

این شرکت فرزند تحریم است/ ممنوعیت واردات همچون تحریم فرصت است

به گزارش خبرگزاری فارس مازندران، همانطور که می‌دانیم رهبر معظم انقلاب در روزهای اخیر دستوری مبنی بر ممنوعیت واردات لوازم خانگی کالاهای خارجی به ویژه کره‌ای را مطرح کردند و این نظر هوشمندانه مورد توجه تولیدکنندگان داخلی قرار گرفته است.

اصولا کشورهای در حال توسعه واردات در حوزه کالاهایی که خودکفایی صورت گرفته را محدود می‌کنند و این فرصت خوبی برای تولیدکنندگان است به شرطی که انحصارگرایی صورت نگرفته و شاهد کاهش کیفیت در محصولات تولیدی نباشیم.

در طی چند سال اخیر با وجود تحریم‌ها شاهد افزایش کیفیت و کمیت تولیدات داخلی در بخش لوازم خانگی بودیم تا جایی که تشخیص داخلی یا خارجی بودن کالا از روی شکل ظاهری ممکن نیست و تغییرات چشم‌گیری حتی در نحوه تبلیغات کالاهای ایرانی صورت گرفته است.

یک تولیدکننده لوازم خانگی در مازندران که راه‌اندازی کارخانه‌اش را فرصتی می‌داند که در تحریم به‌دست آمد در گفت‌وگو با فارس، در پی انتشار خبری مبنی بر ممنوعیت واردات در این بخش اظهار می‌کند؛ اینکه عدم واردات لوازم خانگی باعث عدم پاسخگویی شرکت‌های داخلی و ارائه خدمات پس از فروش ضعیف می‌شود تفکر اشتباهی است.

کوروش بزرگ‌زاده مدیرعامل شرکت بهسار تدبیر رادمان در آمل، ادامه می‌دهد؛ بحث ممنوعیت واردات حدود ۵ سال است که به‌طور پیگیرانه اجرا می‌شود در این مدت اتفاقا شاهد افزایش کیفیت محصولات تولیدی داخلی به‌خصوص در مورد یخچال فریز بودیم که این تغییر در حدی به چشم می‌آید و این نوید را می‌دهد که تولیدکنندگان این فرصت این را پیدا کردند تا برای رقابت هزینه کنند و در بخش‌های طرح توسعه خروجی‌های خوبی ارائه بدهند.

این تولیدکننده اضافه می‌کند؛ با توجه به تراکم تولیدکنندگان داخل در بخش لوازم خانگی، رقابتی که بین شرکت‌های تولیدی داخلی اتفاق افتاده، شبیه رقابت بین تولیدکنندگان خودرو نیست چرا که در خودروسازی فقط دو برند داخلی فعال داریم که محدودیت در تعداد از  انگیزه رقابتی می‌کاهد، اما در مورد لوازم خانگی با توجه به تعدد تولیدکنندگان، شاهد رقابت بیشتری و ظهور شرکت‌های جدید خواهیم بود.

مدیرشرکت تولیدی لوازم خانگی با برند "بست"، با تاکید بر اینکه باید تصور غلط عدم پاسخگویی تولیدکنندگان پس از ممنوعیت واردات مبارزه کرد، این سخنان را شایعاتی از جانب مافیای لوازم خانگی می‌داند و بیان می‌کند؛ تعداد نیروهای کارخانه ما پس ممنوعیت، با رشد ۱۵۰ درصدی همراه بوده و از ۲۰ نفر به ۱۶۰ نفر رسید، همچنین ۱۰۰ نیروی غیرمستقیم نیز به جمع ما اضافه شدند. 

وی اعلام می‌کند؛ در حال حاضر تولیدات ما به ۱۰۰ هزار دستگاه یخچال فریز، ۶۰ هزار دستگاه تلویزیون، ۲۰ هزار دستگاه‌ها کولرهای اسپیلیت رسیده و محدوده توزیع از منطقه شمالی به کل کشور رسید، همچنین در راستای اجرای طرح توسعه به کارخانه واحد جدید به مساحت ۲۰ هزار متر مربع اضافه خواهد شد و به جمع ۵ هزار متر مربع مالکیتی و ۲ هزار متر مربع استجاری اضافه می‌شود.

بزرگ‌زاده در پاسخ به این سوال که در صورت آزادسازی واردات چه اتفاقی برای کارخانه شما می‌افتاد، تصریح می‌کند؛ مسلما دچار چالش‌هایی می‌شویم، در بازار مصرف مشکلات عدیده‌ای پیش می‌آید، همچنین شروع فعالیت واحدهای نوپا غیرممکن خواهد شد، در خصوص کارخانه ما شاید جلوی توسعه گرفته شود و پیشرفت مخصوص شرکت‌های بزرگ و قدرتمند خواهد شد.

به گزارش فارس؛ در حقیقت بازار مصرف لوازم خانگی طی سال‌های اخیر تمایل بیشتری نسبت به خرید کالاهای ایرانی پیدا کرده، همچنین اینکه شاهد تاسیس کارخانه‌های تولیدی داخل در این بخش در همه استان‌ها هستیم در صورتی که تا قبل از تحریم‌ها اینطور نبود. 

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول