اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کلنگ ساخت مرکز قلب ساوه بر زمین زده شد

طی مراسمی با حضور معاون مشارکت‌های مردمی مجمع خیرین سلامت کشور کلنگ ساخت مرکز قلب ساوه به زمین زده شد.

کلنگ ساخت مرکز قلب ساوه بر زمین زده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، صبح امروز در مراسمی با حضور معاون مشارکت‌های مردمی مجمع خیرین سلامت کشور،  جمعی از مسئولان و خیرین نیک‌اندیش کلنگ ساخت مرکز قلب ساوه به زمین زده شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه در حاشیه آغاز ساخت این مرکز گفت: خدمات سرپایی برای یک شهر مهم است و هم اورژانس پیش بیمارستانی و هم اورژانس بیمارستانی و در کنار این‌ها خدمات تخصصی ویژه‌ای که امروز توسعه‌ پیدا کرده و با توجه به رشد جمعیت روز افزون در ساوه و زرندیه به عنوان شهرهای صنعتی کشور، این پیش بینی لازم بود. 

مصری با بیان اینکه بر اساس نقشه راه باید در شهر ساوه ۵۰۰ تخت موجود باشد، افزود: در این راستا سه بیمارستان پیش بینی شده که یکی از آنها بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی در حال ساخت است که با همت خیرین و بودجه‌های دولتی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مدیریت بیماران سکته مغزی و وجود مرکز قلب در هر شهری برای حفظ جان بیماران حائز‌ اهمیت است، افزود: بخاطر اهمیت موضوع مرکز قلب، جز اولویت‌های دانشکده قرار گرفت که خوشبختانه توانستیم نظرات انجمن قلب ایران و کمیسیون ماده 20 وزارتخانه را اخذ کرده و با رایزنی‌های صورت گرفته مجوز را  اخذ کنیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه ساخت این مرکز را در چهار طبقه و طی ۱۲ ماه پیش بینی کرد و افزود: در این مرکز اورژانس مرکز قلب، کلینیک قلب، مرکز آنژیوگرافی تشخصیص و درمانی، مرکز جراحی قلب، بخش بستری و سی سی یو مطابق استاندارد مرکز قلب دیده شده است.

 مصری بیان داشت: ساخت این مرکز در کنار بیمارستان ۱۰۰ تخت‌خوابی بوده و با توجه به حفظ چارت بیمارستان هفده شهریور، در صورت ساخت بیمارستان جایگزین شهید مدرس این بیمارستان می‌تواند خدمات گوارش و داخلی و سایر حوزه‌های مرتبط با مرکز قلب را انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه دانشکده در کنار خیر خود را ملکف به تکمیل این پروژه می‌داند عنوان کرد: پس از ساخت این مرکز دستگاه آنژیوگرافی نیز از مجمع خیرین سلامت دریافت خواهد شد و امیدواریم با ساخت به‌موقع این مرکز مشکل عدیده مردم در خصوص بیماری‌های قلبی را رفع کنیم.

گفتنی است خیر نیک‌اندیش، ۱۵ میلیارد تومان جهت ساخت این مرکز اهدا کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول