اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فعالیت‌های مشترک بدون موازی‌کاری فرهنگی مساجد در مازندران

مسؤول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران از فعالیت‌های مشترک بدون موازی‌کاری فرهنگی مساجد با پیگیری‌های نماینده ولی‌فقیه در استان خبر داد و گفت: موازی‌کاری در فعالیت‌های مساجد ضربه‌زننده است و در این زمینه در حال هم‌گرایی هستیم و برای سال‌های آینده فعالیت‌های مشترک بدون موازی‌کاری فرهنگی مساجد خواهیم دید.

فعالیت‌های مشترک بدون موازی‌کاری فرهنگی مساجد در مازندران

حجت‌الاسلام رجب نعمتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان سوادکوه‌شمالی با اشاره به اینکه استقرار و فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در جنب مساجد و بر طبق نظر مقام معظم رهبری و نقش کانون‌های مساجد است، گفت: در سال ۱۳۷۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصوبه شماره ۳۰۲ برای احیا و کارکردهای مساجد انجام شد.

وی با بیان اینکه هزار و ۱۹۷ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان مازندران مجوز دارند که تعداد ۷۱۴ در روستا فعال هستند، افزود: در شهرستان سوادکوه‌شمالی هم کانون‌های فعالی مانند کانون کلیج‌خیل دارای رتبه کشوری فعال است و  در شهرستان بستر کار مهیا است و‌ از علاقمندان به تأسیس کانون‌های مساجد دعوت و حمایت می‌کنیم.

مسؤول ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران تصریح کرد: حمایت از کانون‌های مساجد در گذشته، سرانه‌ای و در حال حاضر پروژه‌ای است.

این مسؤول در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس درباره موازی‌کاری فعالیت‌های مرتبط با مسجد، خاطر نشان کرد: با تدبیر نماینده ولی فقیه در مازندران، ادارات و نهاد‌های اوقاف، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سپاه و سایر ادارات مرتبط که در مسجد فعالیت دارند برای همگرایی فعالیت‌های مشترکی تبیین شد و با توجه به اینکه موازی‌کاری در فعالیت‌های مساجد ضربه‌زننده است در حال هم‌گرایی است و برای سال‌های آینده فعالیت‌های مشترک بدون موازی‌کاری فرهنگی مساجد خواهیم دید.

نعمتی، اظهار کرد: بستر کار برای فعالیت مشترک ادارات و نهاد‌های فرهنگی مساجد در حال مهیا‌کردن است و از نظر کمی و کیفی برنامه داریم.

وی افزود: مصوبه مجلس داریم که همه مساجد شهری و روستاهای بالاتر از هزار نفر باید دارای کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد باشند و هر مسجدی که ظرفیت را در خود ببیند، استقبال می‌کنیم و با توجه به نگاه دولت جدید روزهای بهتری با برنامه‌های بهتر خواهیم داشت.

نعمتی خواستار تقویت نذر کتاب برای کتابخانه‌های مساجد و نذر فرهنگی، شد و گفت: نذر کتاب صدقه جاریه است که برای نسل آینده باقی می‌ماند و گنجینه بزرگ برای آینده فرهنگی خواهد بود.

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول