اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کرمانشاه هشتمین استان پیر کشور/ ۲۲۹ هزار «سالمند» داریم

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه با ۲۲۹ هزار سالمند رتبه هشتم جمعیت سالمندی کشور را دارد.

کرمانشاه هشتمین استان پیر کشور/ ۲۲۹ هزار «سالمند» داریم

فرحناز محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با تبریک هفته سالمند (از ۶ تا ۱۲ مهرماه)، کرمانشاه را هشتمین استان پیر کشور معرفی کرد و اظهار داشت: ۱۱.۴ درصد جمعیت استان معادل ۲۲۹ هزار نفر سالمند هستند که از نرخ سالمندی کشور درصدی بالاتر هستیم.

وی ۱۱۶ هزار نفر از جمعیت سالمندان استان را زنان و حدود ۱۱۳ هزار نفر را از جامعه مردان عنوان کرد و گفت: ۳۱ هزار و ۲۴۴ نفر از جمعیت سالمندی استان زیر پوشش بهزیستی هستند که ۱۶ هزار نفر از این جمعیت از این نهاد حمایتی مستمری دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: شهرستان دالاهو بیشترین جمعیت سالمندی استان و ثلاث باباجانی کمترین جمعیت سالمندی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی اشاره‌ای به فعالیت ۱۱ مرکز نگهداری روزانه و شبانه‌روزی سالمندان در استان داشت و گفت: پنج مرکز از این تعداد شبانه‌روزی که از ۳۱۲ سالمند که کسی را ندارند، نگهداری می‌کنند و ۶ مرکز به صورت روزانه (چهار مرکز در شهرستان کرمانشاه، یک مرکز در اسلام‌ آبادغرب و یک مرکز در سرپل‌ذهاب) خدمات فیزیوتراپی، کاردرمانی، کارهای هنری و آموزشی را به سالمندان ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به فعالیت مرکز بنیاد فرزانگان، گفت: این بنیاد به صورت مشارکتی با سالمندان به آن‌ها ارائه خدمت می‌کند و کارهایی را در زمینه ارتقا سالمندان انجام می‌دهند.

محمدی به بحث ویزیت در منزل سالمندان نیز اشاره‌ای داشت و افزود: در این زمینه دو مرکز فعال داریم که در حال حاضر به ۱۴۰ سالمند در سطح استان ارائه خدمت می‌کنند.

وی افزود: تمام هدف در مراکز توانبخشی و نگهداری سالمندان ارائه بهترین خدمات است و به طوریکه مراکز شبانه‌روزی ما به لحاظ داشتن کمترین آمار فوتی‌های کرونای یکی از موفق‌ترین مراکز در سطح کشور معرفی شده‌اند.

محمدی در پایان، گفت: شماره مشاوره رایگان ۱۴۸۰ از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب آماده پاسخگویی و مشاوره در خصوص سالمندان است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول