اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

وزراء در سفر دولت به کهگیلویه و بویراحمد چه گفتند؟/ از راه‌اندازی بیمارستان بهمئی در آذر تا ۳ نگرانی وزیر کار

وزراء در نشست شورای اداری به بیان مشکلات و نیازهای کهگیلویه و بویراحمد پرداختند.

وزراء در سفر دولت به کهگیلویه و بویراحمد چه گفتند؟/ از راه‌اندازی بیمارستان بهمئی در آذر تا ۳ نگرانی  وزیر کار

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، وزارء دولت سیزدهم در نشست شورای اداری به بیان مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد و راه‌های رفع آن پرداختند.

 اوجی وزیر نفت به عنوان معین شهرستان‌های گچساران و باشت با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد ۱۳ درصد منابع نفتی کشور را تامین  و از ۸ میدان نفتی برخودار است،گفت: با افزایش ۴۰ هزار بشکه استخراج نفت از میادین استان به ۷۰۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

وی از بهره‌برداری پتروشیمی گچساران خبر داد و افزود: اعتبار مورد نیاز برای این پروژه ۲۶۰  میلیارد تومان است، ضمن اینکه خوراک پتروشیمی گچساران از پالایشگاه بیدبلند تامین می‌شود.

وزیر نفت از گاز رسانی به ۹۲ روستا تا پایان سال با اعتبار  ۸۲ میلیارد خبر داد و گفت: وزارت نفت ۱۴۰ میلیارد برای ۶۲ پروژه آموزشی، رفاهی و .. در مناطق صنعتی و غیر صنعتی تخصیص می‌دهد.همچنین   عملیات گازرسانی  ۷۰۰ خانوار  تحت پوشش بهزیستی و کمیته توسط وزارت نفت انجام می‌شود.

وزیر نفت از تخصیص ۲۵ میلیارد تومان تا پایان سال به حوزه راه‌های استان از محل وزارت نفت خبر داد و گفت:  ۵ میلیارد هم به صورت نقدی به استان اختصاص داده می‌شود.

اوجی با اشاره به تکمیل گلزار شهدا، تجهیز بیمارستان و مصلا گفت: میدان گازی مختار در دست شرکت اکتشاف تولید است در صورتی که به جمع بندی برسد ظرف ۴ ماه آینده میدان مختار به عنوان یکی از میادین استان تلقی می‌شود.

اوجی بیان کرد: از سرمایه گذاران طرح‌های پتروشیمی و طرح‌های پایین دست حمایت می‌شود.

صنعت استان رشد نکرده است

 در ادامه فاطمی‌امین وزیر صمت با اشاره به بیواتانول باشت و کارخانه فسفات چرام  گفت: کارخانه بیواتانول باشت نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی به ۵۰۰ واحد صنعت معدنی  در استان اشاره و عنوان کرد: تعداد واحدهای صنعتی و معدنی نسبت به جمعیت ظرفیت خوبی نیست و رشد قابل قبولی نداشتیم نیاز به کار ویژه است که برنامه ویژه برای تک‌تک شهرستان‌ها تعریف می‌کنیم.

وی با اشاره به وضعیت شهرستان لنده گفت: لنده به لحاظ صنعت و معدن وضعیت پایین‌تری نسبت به سایر شهرستان‌ها دارد.

خرید دام مازاد روستاییان

در ادامه ساداتی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه باغداری یکی از ظرفیت‌های استان است، گفت:۷۰میلیارد برای توسعه باغات اختصاص داده شد، ضمن اینکه صنایع تبدیلی  در استان دچار ضعف است و ارزش افزوده را از استان خارج می‌کند لذا خط ۱۰۰ میلیارد را در بانک کشاورزی تعریف می‌کنیم.

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به وضعیت نامناسب استان در حوزه گلخانه گفت: برای تکمیل سد کوهبرد و ایل‌آباد ۷۰ میلیارد نیاز است.آبرسانی به ۴ شهر دهدشت غربی ۶۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه استان در دامپروری وضعیت مناسبی ندارد، گفت: خط ۵۰۰ میلیارد برای دامپروری و مرغداری نیاز است.

ساداتی بیان کرد: استان سومین تولید کننده شیلات کشور است لذا سرمایه گذاری در حوزه شیلات را هدف قرار دادیم ۱۰۰ میلیارد در بانک کشاورزی در نظر گرفته است.

وی بیان کرد: عشایر ۵۰ هزار دام مازاد دارند خرید دام مازاد انجام شده که این کار را انجام می‌دهیم، ضمن اینکه به دو صورت از عشایر حمایتی می‌کنیم یکی خرید دام مازاد توسط شرکت پشتیبانی امور دام و دیگری تامین نهادهای دام.

  وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: ۳۰ هزار تن سیب صنعتی در استان تولید می‌شود در بحث قیمت‌گذاری سیب مشکلاتی وجود دارد که در این زمینه برنامه‌ریزی لازم را انجام می‌دهیم، در دولت سیزدهم در تامین محصولات پروتینی عشایری و محصولات کشاورزی از ظرفیت عشایر و روستائیان استفاده شود.

۶۴ درصد مردم واکسن زدند

دکتر عین‌الهی با اشاره به اینکه ۶۴ درصد مردم استان واکسن کرونا دریافت کردند، افزود: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در رسیدگی به بیماران کرونایی خوب عمل کردند که قابل تقدیر است.

وزیر بهداشت بیان کرد: کمبود مراکز درمانی یک معضل است، دانشکده داروسازی با بهره‌گیری از گیاهان دارویی احداث می‌شود و دانشگاه دندانپزشکی تکمیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان بهمئی ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با توجه به خرید تجهیزات و پیشرفت مناسب بیمارستان قول می‌دهیم تا آذر ماه راه‌اندازی شود.

سه نگرانی وزیر کار در استان

در پایان عبدالملکی با اشاره به فقر در استان گفت: در این سفر سه  نگرانی ایجاد شد ابتدا مهاجرت روستائیان به شهر و افزایش پدیده حاشیه‌نشینی که اگر کاری صورت نگیرد به مرحله حاد می‌رسد.

دوم کمبود آب شرب و کشاورزی و سومین مورد بیکاری است که برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان برروی اقتصاد روستا تمرکز شود.

وی خاطرنشان کرد: ۵۴ مدرسه کانکسی و کپری در مارگون وجود دارد  که با ۲۰ میلیارد تومان می‌شود آنها را جمع کرد، همچنین سقف برخی خانه‌ها معیوب است که قبل از شروع فصل بارندگی اقداماتی صورت گیرد.

صولت مرتضوی معاون رئیس جمهور از تصویب ۲۱۷ طرح برای استان خبر داد و گفت: ۸۰ طرح زیربنایی، ۵ طرح حوزه صنعت و معدن، ۱۴ طرح حوزه فرهنگی و اجتماعی، ۴۸ طرح نفت و انرژی، ۱۴ طرح آبی و خاکی و ۵۲ طرح در حوزه اشتغال است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول