اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترکیه با کمک روسیه دو نیروگاه اتمی جدید می‌سازد

سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که موضوع ساخت دو نیروگاه اتمی جدید در ترکیه در دیدار پوتین و اردوغان در سوچی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

ترکیه با کمک روسیه دو نیروگاه اتمی جدید می‌سازد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روز جمعه گفت، «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» رهبران روسیه و ترکیه در دیدار خود در سوچی که اخیرا برگزار شد درباره امکان ساخت دو نیروگاه اتمی در خاک ترکیه با کمک مسکو رایزنی و تبادل نظر کرده‌اند.

براساس گزارش خبرگزرای تاس، پسکوف گفت: در حقیقت درباره این مساله بحث و رایزنی شد.

سخنگوی کرملین اضافه کرد، رهبران روسیه و ترکیه درباره توسعه شاخه جدیدی از اقتصاد در ترکیه رایزنی کردند. و ساخت دو نیروگاه برق جدید در مکانهایی که ترکیه برای آن در نظر گرفته است مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

پوتین و اردوغان روز چهارشنبه در سوچی در روسیه دیدار کردند. این دیدار حدود 3 ساعت به طول انجامید و در آن طیف وسیعی از موضوعات مختلف از جمله روابط دوجانبه، مسائل بین المللی و مساله انرژی مطرح شد.

گفتنی است ترکیه و روسیه در سال 2010 نخستین توافقنامه احداث نیروگاه مرسین- آق قویو را امضا کردند که براساس آن روس‌ها باید حداکثر تا سال 2023، نیروگاه مذکور را با چهار رآکتور اتمی و ظرفیت تولید 4 هزار و 800 مگاوات برق آماده بهره برداری کنند.

انتهای پیام/م 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول